Twintipp og himmelblå Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Jeg har ikke sagt så mye tidligere, men nå begynner jeg jaggu å bli lei. Mannen i huset er nemlig en travel mann. (ingenting annet å utsette på`n altså). Ca. 4-5 kvelder i uken er han borte, HVER uke. Jeg er så og si aldri borte.. Her må jeg da be folk hjem hit! Og hvis jeg mot all formodning er borte, så har jeg lagt sønnen vår først, eller han er hos min far og mimmin sin. Mitt liv er bare plikter føler jeg.. Jobb, skole, eksamener, husarbeid, og organisering for at alt skal fungere mellom alle slaga. Ikke kan jeg trene på helsestudio, for NÅR skal jeg få tid til det?? Jeg trener ofte med sønnen min, altså sykler lange turer med ham i vogn.. Eller løper en rask tur før mannen skal ut igjen.. Så, nå ikveld sa jeg til ham at jeg synes han bør velge seg aktiviteter to kvelder i uken.. Jeg gidder ikke mer jeg altså!! Ber jeg husbonden gjøre rent kommer svigermor og gjør det, he he. Elsker henne altså, men han klarer bare ikke velge bort alt han er på! Så synes dere det er urimelig å kreve noe slikt?? Jeg er liksom ikke for paternalisme i forhold.. Men, når det går på bekostning av MINE ønsker hele veien så vet jeg sannelig ikke jeg altså..
cherry coke Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Kommer litt an på hva han gjør når han er borte om kveldene. Jobber han, er det vel ikke sp mye du kan si? men om det er trening, sosialt etc, så synes jeg at dere burde kunne dele litt på det.
Twintipp og himmelblå Skrevet 12. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2009 Trening to dager i uken, kamp en dag i uken, og SER på kamp en annen kveld i uken.. Pluss jobb hver søndag.. (fordi han ikke orker jobbe en time ekstra på fredager).
erteposen + 4 Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Det er helt likegylding hva du gjør de kveldene han er borte fordi en mister fleksibilitet og en er alltid på "jobb". Jeg har en som i jobbsammenheng ofte må ut igjen om kvelden, og det er max to ukedager. Da har eg to, og så har familien tre. Vi prøver å gjøre ting etter barna har lagt seg, og om en er mest på farten tar den igjen husarbeid osv. slik ikke alt faller på den som er alltid hjemme. Nei, du er ikke urimelig.
vilhahøstbabyda<3 Skrevet 12. november 2009 #5 Skrevet 12. november 2009 Jeg syns ikke du er urimelig. Men kan spørre mannen hva han syns for ordens skyld, siden vi jenter sikkert er partiske.
Twintipp og himmelblå Skrevet 12. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. november 2009 Han er enig han.. helt til det er trening, da sier han HADET, og er ute av døren før jeg rekker å blunke!! Ergo, han hører ikke på meg, men er enig! Hmmm...
vilhahøstbabyda<3 Skrevet 12. november 2009 #7 Skrevet 12. november 2009 Siterer min nordnorske mann: "Nei, hu e ikkje urimelig. Han høres ut som en skikkelig k**." Enough said? Men det er ikke sikkert han tenker over dine behov? Kan dere sitte ned og prate om dette uten å krangle? Bedre å ta en prat i ro og mak, enn å vente til det topper seg for så å la all frustrasjon flomme over.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 12. november 2009 #8 Skrevet 12. november 2009 Du høres ut som meg! Jeg har en mann som jobber MYE, ofte kvelder og helger. Som regel jobber han lange vakter på 12-24t. Selv studerer jeg 130% og jobber 60%. Resten av tiden går med til unger, kjøring hit og dit, husarbeid osv.... Sist jeg var med venninnene mine var i januar :s
Twintipp og himmelblå Skrevet 12. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 12. november 2009 Takker for forståelsen, he he:o))) Jada, vi krangler ikke.. Og han er tilsynelatende helt enig, helt til treningsdagen kommer, da er han ut døra som et olja lyn, he he:o)) Jeg må jo le, for det er rene ungen vettu! Heldigvis er han ellers go da!!! Men, jeg er LEI av å sitte hjemme!!! T.o.m mine venninner spør aldri om jeg skal komme til dem, de bare spør om de ikke kan komme hit.. For jeg er jo alltid alene hjemme:o))
vilhahøstbabyda<3 Skrevet 12. november 2009 #10 Skrevet 12. november 2009 Bare avtal med venninner i god tid, og skriv det på kalenderen?
Twintipp og himmelblå Skrevet 12. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 12. november 2009 Da kommer bare svigermor hit, hvis han skal noe.. og jeg ønsker jo at han skal være hjemme han og!! Og jeg får dårlig savittighet for at de må komme hit, men han er helt likeglad til det.. He he. Nei, en får bare se om det blir noe bedring vel.. Mere jobb med den vetdu, enn barnet mitt:o))
Tilbud med 2 ute Skrevet 13. november 2009 #12 Skrevet 13. november 2009 Høres faktisk ut som du har mindre tid med mannen din enn det jeg har med kjæresten min som jeg ikke en gang bor sammen med enda. Så for meg synes jeg dette var svært urimelig, men er dette første gangen du har tatt dette opp? Er jo ikke sikkert han har sett på dette som et problem siden du ikke har nevnt det før. Men jeg synes det er rimelig at du også får tid til deg selv og dere får tid sammen, og da må han kanskje kutte ned på litt, eller finne andre tidspunkt eller måter å trene på.
Mille** Skrevet 13. november 2009 #13 Skrevet 13. november 2009 Altså, han er så og si aldri hjemme, men ellers er han super? hehe....rimte ikke helt i mine ører. Nei, du er ikke urimelig, hadde aldri godtatt det. Og hva er galt med å tilbring litt kvalitetstid med sin frue noen kvelder i uka? Mange som tror at de ikke må forsake noe som helst når de får barn, men sånn er det bare ikke. Urettferdig at det er kun du som må forsake i deres ekteskap. STÅ PÅ KRAVA JENTE! ;o)
Ugl@ Skrevet 13. november 2009 #14 Skrevet 13. november 2009 En ting om de er borte pga jobb, men aktiviteter så mange kvelder i uken? Jeg synes det er urimelig at mannen din er så egoistisk at du er nødt til å kreve slike ting av ham. Menn bør jo være i stand til å tenke litt selv, SE partneren de lever med og behovene rundt seg. Siden han ikke forstår dette så er du vel nødt til å sette ned krav om at det blir mer rettferdig fordeling på tid hver for dere. Bedre du tar det nå enn at du brenner ut å går på en smell, det blir verre for både deg selv og ham. Ingen av oss er mye ute å farter, synes det er godt å være hjemme i lag på fritiden, men jeg får den egentiden jeg trenger, enten det er å besøke en venninne, gå en kveldstur alene, eller få lesetid alene på lesesalen. Han får sin tid til å gjøre sine ting alene han også, vi har gjort det til en vane å spørre hverandre om det passer for den andre, uten at vi føler det er noe paternalisme forhold av den grunn :-)
Gjest Skrevet 13. november 2009 #15 Skrevet 13. november 2009 Nei, du er ikke urimelig. Jeg hadde blitt veldig lei meg om mannen hver eneste kveld hadde prioritert bort meg, familien og hjemmet vårt. En ting er jo om han hadde en jobb som hadde ugunstige arbeidstider. Men når det er bare for å dyrke seg selv og sine interesser synes jeg det blir veldig egoistisk fra hans side. Stå på ditt du :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå