Gå til innhold

Hva lå hjertelyden på babyen deres på?


Venter på vår 2 prinsesse<3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

fant ikke hjerte lyd i dag da jeg var på kontroll. men så hjertet på ul for 2 uker siden. regner bare med at babyen ligger litt gjemt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dere vite dette eller spurte dere? Fordi jeg spurte ikke, da jeg var så fasinert av lyden:) Har en rimelig rar lege som jeg ikke er så fornøyd med heller, så derfor jeg spør, om det er normal informasjon å gi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

153 i uke 15.

Synes det er altfor lenge mellom kontrollene. (1.kontroll i uke 9, for tidlig for å høre hjertelyd. Neste kontroll er UL i uke 19. Går bare til lege)

Kjøpte Babywatcher under forrige svangerskap. Den har jeg brukt et par ganger nå også. Hadde da, som nå, ingen symptomer på graviditet annet enn kanskje litt trøttere enn vanlig. Greit å kunne sjekke selv innimellom om alt er bra med nurket inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 16 var den på 132, er dette unormalt lavt da??? Husker fra forrige gang at hjertelyden lå på 160+ hadde da en jente i magen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor spurte om vi skulle prøve, men det var ikke sikkert at vi fant noe så måtte ikke bli nervøs. Hun fant lyden med en gang, å skrev ned på svangerskaps arket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror dere på dette med sammenheng mellom hjertefrekvens og kjønn?

at over 150 slag pr min er jente og under er gutt... eller hva grensen er for hva...

 

var i uke 15 på kontroll og da var lyden på 150...

men tror selv jeg får en gutt (har sånn følelse på det)

er 16 uker nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelyden lå på 144 da jeg var på 3 mndrs kontroll i forrige uke. Er i uke 13 nå. Du verden for en opplevelse å høre det lille hjertet for én som aldri har vært med på dette før !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hos lege forige uke, men da fant hun ikke hjertelyd. I dag var vi på kontroll hos jordmor, og hun fant hjertelyden med en gang :)

For en utrolig god følelse å endelig få bekreftet at det er liv inne i magen. Er i uke 15 og hjertelyden lå på 149.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på mine tre forige barn stemte det kjempegodt med hjertelyd og kjønn. Gutane låg frå 130 - 145 og jenta frå 140 - 155. så eg er spent å følge med denne gang. Veit at det er mange det ikkje har stemt for og, men hos mine tre har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det med hjertelyd og kjønn stemmer for alle men har stemt for vår del begge gangene:) I mitt første svangerskap lå hjertelyden over 160 hver gang og også i dette svangerskapet har den ligget på over 160... Og på ul sa de vi får en jente til så da stemmer det nok mest sannsynlig denne gangen også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke innformasjon. Men de skriver det ned på helsekortet for gravide.

Hvis du ser der det står "FL /min" eller noe sånt. (Husker ikke helt) Så skal det stå. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...