sommer1 Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Bare et par spm. Hvilken undersøkelser gjorde dere før dere valgte barnehage? Tok dere bare den nærmeste? Eller undersøkte dere på forhånd hvilken av de i nærområdet som oppflyte deres krav? Og hva er viktig for meg å tenke på når jeg nå skal søke? På forhånd takk for svar, håper en del svarer meg;)
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Vet du, det ofret jeg (desverre) ikke så mange tanker. I den første bhg jenta mi gikk visste jeg om forholdene, siden det var nabo-bhg til der min daværende svigermor jobbet... Når vi flyttet, så var det viktigste og få en bhg-plass, og det litt kjapt.. så da søkte jeg på 3 stk i området, og fikk den jeg hadde satt på 1.plass (300 meter hjemmefra, i luftlinje) Nå har jeg søkt begge ungene inn i en ny bhg (fordi vi skal flytte) og jeg har ikke gjort noe undersøkelser annet enn at ei venninde har bhg i den bhg, og har IKKE klaga overhodet siden sønnen hennes begynte der (og hun klager på alt).. så da regner jeg med den er bra
Gjest Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Vi hadde tre aktuelle, av dem to små og litt eldre og en ny og stor. Jeg hadde vært innom den store i jobbsammenheng en gang tidligere og hadde et godt inntrykk av den etter det, så vi stolte på magefølelsen min og søkte oss dit. Har ei som krever masse ekstra oppfølging av ymse årsaker, så vi følte oss også tryggest på en ny og relativt stor barnehage- i den tro at de hadde mest ressurser å spille på i forhold til barn med spesielle behov. Vi er meget fornøyd med valget og om jeg får si mitt skal jeg aldri ha barn i noen annen barnehage Hadde jeg ikke kjent til noen av dem fra før ville vi nok fortsatt valgt denne, men det er mulig vi ville tatt en kjapp besøksrunde før vi bestemte oss i så fall.
erteposen + 4 Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Der vi fikk plass, og nærmest der vi bor. På liten avd. gjør det ikke så mye, men på stor avd. er det helt topp at barna går sammen med framtidige skolekamerater. Når eldstemann, sjenert og stille, begynte på skolen var det sammen med frem fra bhg. Han var trygg fra starten, og læreren sa at det var et godt læremiljø fra starten.
ippemo får augustbaby Skrevet 12. november 2009 #5 Skrevet 12. november 2009 Da eldste fikk bhg-plass så satte jeg opp de 4 i nærområdet, prioritert etter avstand fra hjemmet (mtp lekekamerater etc). Den hun fikk var helt fantastisk. Var andrevalget, men tror ikke førstevalget kunne vært noe bedre! Da yngste fikk bhg-plass så var det ren desperasjon og en bekjent av meg hadde nettopp startet bhg og trikset litt slik at han fikk plass. Ny barnehage, oppstart, dårlige rutiner = elendig barnehage Fikk byttet til eldste sin etter et par måneder. Og da vi flyttet så var det en del barnehager å velge mellom, samt full bhg-dekning. Da valgte jeg den som folk snakket varmest om. Og det er virkelig en god barnehage!
Tommage♀♂ Skrevet 12. november 2009 #6 Skrevet 12. november 2009 Jeg valgte den av de to nærmeste som hadde best uteområde. Nå er den flyttet inn i nye lokaler, stor, splitter ny barnehage med alle fasiliteter, og uteområdet er enda mer fantastisk enn før! Det, og at de er flinke til å bruke uteområdet, gå på tur osv er viktig synes jeg.
Ranveig R Skrevet 12. november 2009 #7 Skrevet 12. november 2009 Ja, ikkje sant dei har det bra der?? ) Vi hadde fleire barnehagar å velge mellom + full dekning. Vi valgte den som eg på eit tidlegare tidspunkt har jobba i (og som eg gjekk i då eg var lita) fordi eg kjenner store delar av personalet og VEIT at det er gode rutinar og at ungane blir behandla på ordentleg måte. Og så er det eit pluss at barnehagen er nær bussterminalen då vi ikkje har bil. Har hatt nokre vikardagar i ein av dei andre aktuelle barnehagane, og trivdes ikkje i det heile tatt, så den var tredjevalget. Det talte og med at vi ville helst ha 40% plass, men berre 1 av 3 bhg kunne tilby dette, minste % i dei andre var 50.
Gjest Skrevet 12. november 2009 #8 Skrevet 12. november 2009 Kan forresten legge til at våre tre alternativ alle er kommunale, og etter en kjapp titt på kommunens hjemmesider så jeg at mens den vi valgte hadde masse info der; rammeplaner og mål, verdisyn, bilder av uteområder, lister over ansatte, oversikt over planleggingsdager og fridager og alt annet du måtte komme på å lure på, så hadde de to andre knapt nok et bilde av barnehagen og adresse/kontaktinfo. Det er lettere å stole på en barnehage du vet noe om
Sylteflesk Skrevet 12. november 2009 #9 Skrevet 12. november 2009 Her i Oslo var det vel ikke snakk om å velge barnehage da vesla skulle begynne, men å takke jublende for plassen, uansett hvilken barnehage det var ... Vi fikk plass langt unna og måtte ta T-banen i rushtida hver dag frem og tilbake med barnevogn, men var superglade fordi vi hadde fått plass, det var ingen selvfølge for 2 år siden. Selve barnehagen var vel grei nok. Men etter et år fikk vi plass i den nærmest her vi bor, er mye mer fornøyd med den (ikke bare fordi den er nærmest). Har du spesielle krav, burde du vel undersøke litt først. Er det en friluftsbarnehage eller musikkbarnehage, f.eks., i nærheten, kan jo det være interessant.
Sylteflesk Skrevet 12. november 2009 #10 Skrevet 12. november 2009 Tommage, har vi barn i samme barnehage???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå