anonym mams Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Er gravid med nr2 og får overgangsstønad fra før.. Nå lurer jeg på om jeg får engangsstønad når dette barnet blir født? Er ikke inne på hvordan alt det her fungerer. Fikk hvertfall engangsstønad med nr1 og da var jeg nettopp blitt alenemor, men hadde ikke opptjent noen rett til foreldrepenger fra før. Noen som kan hjelpe? Det hadde jeg satt pris på.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Har du ikke rett på permisjonspenger, men kun har overgangsstønad, så har du rett på engangsstønaden, ja:)
anonym mams Skrevet 12. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2009 Jeg har kun en stilling på 5t i uken, det tilsvarer ca 32000kr i året. Da går jeg utifra at det ikke er nok til å få foreldrepenger, men jeg får jo permisjon fra arbeidsgiver og får det samme utbetalt som når jeg arbeider. Stemmer ikke det? Så da mener du at jeg skal søke om en engangsstønad da? Tusen takk for svar
unnl Skrevet 13. november 2009 #4 Skrevet 13. november 2009 Du får ikke begge deler, det er enten eller. For deg vil det være lønnsomt å motta engangsstønad da ditt foreldrepengegrunnlag er lavere enn engangsstønaden.
anonym mams Skrevet 13. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. november 2009 Ok, så da vil det si at jeg ikke får permisjonspenger fra arbeidsplassen, men heller en engangsstønad?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #6 Skrevet 13. november 2009 Engangsstønad og overgangsstønad får du, pluss dobbel barnetrygd og småbarnstillegg. Om du ikke har overgangsstønad for eldste nå, så skal du ha det når du føder nr 2. Lykke til:)!
anonym mams Skrevet 13. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 13. november 2009 Ok, takk! Men tror jeg heller går for å få utbetalt lønn istedenfor engangsstønad, blir vanskelig å legge bort like mye penger til hver mnd framover. Redd for at når jeg får 35spenn sånn på en gang at de forsvinner i vas :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå