Makko med to små gutter Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 ... å ikke ha med bleier til de små når de er ute på tur? Torsdager er turdag i barnehagen. Skulle hente lille i to tida, da var de ennå ute, så jeg fikk kjøre å hente ungen der de var. Får en god klem av lillegutt som virkelig oser BÆSJ! - de kunne IKKE gått glipp av den! -Han sliter litt med magen, og bæsjen lukter mye og skikkelig brekkekkelt! Tenkte ja ja, han har sikkert nettopp bæsja da, så jeg spør om jeg kunne få med en bleie, slik at jeg kunne få skifta på han... Etter mye om og men viser det seg at de IKKE har med bleier! -Fikk beskjed om at "ja vi skulle gå hjem nå, for alle de små skal ha nye bleier" -Aner ikke når de gikk ut, men etter planen skal de og spise lunsj ute, og da må de vel ha seg av gårde i ti- halv elve tida. Sannsynligheten for at en av de 26ungene bæsjer seg ut på 3.5time er vel ganske stor? Når jeg får dratt av ungen dressen (har alltid reservebleie i bilen), ser jeg at han også klær som tilhører to andre unger på seg! (-han har mer enn nok klær i barnehagen). -Bagatell, ja. Selv i kulla må det vel være bedre med et raskt og effektiv bleieskift, enn å gå lenge med bæsj i rompa? -Alternativt kunne en tatt med seg ungen de 100meter'ne bort på barnebutikken eller kafeen som begge har stellerom. Men er det akseptabelt at barnehagen ikke har med bleier på tur? Eller overreagerer jeg?
blåbæret Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Har jobbet mange år på småbarn selv. Om vi tok med bleier eller ikke på turen kom som regel an på hvor lang tur vi skulle på. Men i hovedprinsipp hadde vi alltid en bleie med oss. Ta det opp med bhg. kan jo være en forglemmelse og det er flott med konstruktiv kritkk fra foreldre!
Makko med to små gutter Skrevet 12. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2009 De var ikke så veldig langt unna barnehagen (10min å gå for meg kanskje?), men det er vel ikke uttenkelig at en kunne ha bæsjet med engang de kom fram? Skulle de da bare gått hjem igjen?
Dronningen! Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Om det var 10 min. å gå og nok personalet til å ta vare på de andre barna ville de vel ha gått tilbake til barnehagen.... .... men på den andre siden så vet du ikke når han bæsja, det kan jo ha vært rett før du kom? Jeg hadde ikke laget noe stort problem ut av dette, de ansatte gjør nok det de kan for at det dyrbareste du har skal ha det bra i åpningstiden:o)
ninimi;) Skrevet 12. november 2009 #5 Skrevet 12. november 2009 Kommer vel litt ann på..? Her er det -7 grader ute nå om dagen... ser helst at de går tilbake i bhg og bytter bleier MEN ser og at ikke jentungen må snu og gå glipp av tur pga av bleia. Heller litt bæsj i buksa enn forkjøling og gå glipp av tur. De er som regel i nærområdet så er ikke lenge de er borte fra bhg i gangen...
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 13. november 2009 #6 Skrevet 13. november 2009 de skal vel alltid ha med bleier, men kan jo håpe at de skiftet på alle bleiebarna etter lunsj og hadde glemt reserve. vi har alltid med bleier, året rundt. men så er vi inni skog og mark langt fra barnehagen
Tilbud med 2 ute Skrevet 13. november 2009 #7 Skrevet 13. november 2009 Dette synes i alle fall ikke jeg er akseptabelt. En ting er om bleiene de hadde hatt med var alle brukt opp, men å ikke ta med seg en eneste bleie når man har 26 unger på tur synes jeg er å ikke tenke nok på hva ungene trenger.
Honningmelon Skrevet 13. november 2009 #8 Skrevet 13. november 2009 Slevfølgelig må de ha med ekstre bleier når de har med bleiebarn på tur. Det sier seg selv, og det hadde jeg ikke vært redd for å si fra om.
Turid Laila Skrevet 13. november 2009 #9 Skrevet 13. november 2009 I vår bhg. skal vi foreldre pakke med bleie, våtservietter og ekstra skift. Typ strømpis og tynn genser og sokker. Det samt drikke skal være i sekken på turdagen. Ja de burde absolutt tatt med bleier om dere foreldre ikke har fått beskjed om å pakke sekk med et gitt innhold til en gitt dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå