Gå til innhold

Inspirert! Feil i sangtekster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker vi hadde en supermorsom tråd på bim en gang, om ting folk sang feil i sangtekster, så jeg tenkte vi kunne prøve igjen!

En klassiker som veldig mange har sunget feil, meg inkludert, er "Kari, Kari Krigsmann"..

Flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Her kommer dine armeR små" er vel en klassiker..

Selv har jeg alltid sunget "Wheeeeen I'm baaaack form Bahamas" når det egentlig skal være "When a man loves a woman". Var godt voksen før jeg fikk med meg den..

Skrevet

En ler annen Gavin Degraw sang der jeg trodde han sang I wanna fuuuuck you..

Husker ikke hva sangen het

Skrevet

"I had my first real sexdream" :D

Summer of 69 med Bryan Adams.

Skrevet

Da jeg var liten trodde jeg Elvis Presley sang "magasjuka" - når det egentlig var "I'm all shook up." Magasjuk er som kjent (?) omgangssyke på trøndersk...

Skrevet

Freestyler.

De fleste synger rakkamakkaphone.. Det synger i virkeligheten; Rock you're microphone.

Skrevet

Dette er lenge siden, men jeg husker det var en sang på radio som gikk slik "nå skal hele rønna rives...." og lille jenta på ca 3 år satt ved siden av meg og sang "nå skal hele rævva vises!"

Skrevet

Kaizers synger jo til tider noe uforståelig. Broren min trodde de sang "syk i haue" når de sang "sving din hammer" i en av hitene deres.

rakka-makka-FO! Har jeg sunget heeele tiden;)

Skrevet

Kan signere de fleste over meg, og føye til en av ganske ny dato:

Kaizers sin Revolusjon, hvor de synger "når di ser folk konvertere te en aen religion" så synger jeg alltid "når di ser folk onanere te en aen religion" noe som jo blir litt feil :P

Vet jo at det ikke er det de synger, men det blir alltid sånn inni hodet mitt..

Skrevet

Mamma sang i kirkekoret som liten, der hadde de en nynorsk sang hvor teksten var "vandre i hans ljos"

Og mamma sang "vandre i ansjos". Noe hun synes var en tanke rart, men teksten var jo sånn..... :-))

Skrevet

Sissel Kyrkjebø hadde jo en stor hit på midten av 80-tallet (?) med "kjærlighet". Jeg og min bror (da små barn) var overbevist om at hun sang "ingen kan leve av marsipangris". Det kom oss siden for øret at hun egentlig sa "ingen kan kreve, men alle kan gi". Heh.

Skrevet

De synger nok "rock YOUR microphone", hihi ;-)

Skrevet

ahahaha:D Jeg har også alltid sunget rakka-makka-fooo!;)

Skrevet

"Smoke on the water" ble til "Slow coming water" her i gården;)

Og mannen sang "I'm you're penis, I'm you're fire, you're desire" istedenfor "venus" i den gilette-reklamen.

Skrevet

Jo, og om noen har hørt den "æ hadde ti tusen tommeltotta, neggelsprett og sælbuvotta, storsko og stillongs med strekk" Så påstår mannen ENDA at det e "stillongs med SOKK", aka strømpebukse;)

Og i sangen "Titten Tei Andre Von Drei, er navnet mitt, for det heter jeg" synger mannen "Titten Tei, andre for seg, er navnet mitt, for det heter jeg".

Jepp, vi har diskutert en del sanger opp og ned i mente;)

Skrevet

Min nevø var stor fan av Brannmann Sam da han var liten. Han gikk rundt i gata og sang av full hals: Kjenner dere Brannmann Sam, ingen er så trang som han... ;-)

Skrevet

Hahahaha!!!!!!!!!! Jeg ler meg skakk!!!!

Guttungen her synger "kyssa mæ på håret" på den "Just aroud the corner, halfways out of heaven" sangen. Da han sang det holdt jeg på å døøø av latter for når man prøver å høre den UTEN å fortså teksten men bare høre på ordlyden så kan det faktisk høres sånn iallefall på en litt engelsk måte;)

Skrevet

It's a fire downtown istendenfor it's the final countdown!

Skrevet

Jeg sang "å gamle rasa Dori " istedet for "oh, come let us adore him", (fra en julesang) da jeg var lita :) Lo godt for meg selv når jeg senere hørte hva det skulle være..!

Skrevet

Når trollmor har lagt sine 11 små troll og bundet dem fast i HALSEN.

Svogeren min sang/synger det. Trodde jeg skulle le meg i hjel!

Skrevet

she the devil in disguise. Trodde i mange år han sang she the devil in the sky.

Maga khans sangen fra kaptein sabeltann synger de. Bøy deg i støvet og ikke. Bølle i støvet, som eg trodde.

napoleon med sin hær over all pene dro..Var faktisk får 2 år siden da jeg høret en cd med barna i barnehagen jeg jobbet. Det gikk opp får meg hva de egentlig sang

Skrevet

HERLIG! Trollmor er jaggu en barnemishandler! :D

Selv sang jeg "Å du som metter liten fugl, velsving vår matogud".

Skrevet

Mannen min har ikke greie på "populærmusikk" og hørte "Det ordnar sig" av Timbuktu på radioen. Han trodde musikken var på engelsk og sang "The other side"...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...