Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Hvordan holder de ut kulda og mørket? Ærlig talt er det jo ganske så utrivelig i november, desember, januar og februar. Så utrivelig at mange nordmenn drømmer om å flytte sørover, og gjør det også. Har hørt at mange somaliere tipser hverandre om det gode trygdesystemet i Norge, men de kan jo ikke ha det særlig godt her om vinteren? Kan være at innvandrere holder seg i Oslo, Stavanger og Kristiansand, og helst ikke flytter nordover i landet. Er det noe særlig med innvandrere oppover i Tromsø og resten av det nordlige Norge?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Nei, dom klomper seg sammen som domme apekatter.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Bor i Tromsø, og her samler alle utlendingene seg på biblioteket og skriver til unge jenter på nettby.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Noen er jo nødt til å være i Nord-Norge mens de fortsatt bor på asylmottak, men de flytter kanskje til Sør-Norge etterpå.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #5 Skrevet 12. november 2009 I Tromsø bor det vel i prosent, flest somaliere i hele landet nest etter Oslo tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #6 Skrevet 12. november 2009 Ok, takk. Hvordan i all verden holder de ut?
Gjest Skrevet 12. november 2009 #7 Skrevet 12. november 2009 Jeg vet ikke, jeg har en kompis fra "Afrika". Han elsker å bo i Tromsø, digger å gå på ski, se på nordlys osv osv osv. Antar det er sånn han holder ut. Men til neste år flytter han til USA da.
Norwegian by injection Skrevet 12. november 2009 #8 Skrevet 12. november 2009 Jeg er ikke Afrikaner men Amerikaner (fra Florida). Jeg har bodd her i snart 16 år. I starten var det kjærligheten som gjorde at jeg holdt ut hele vinteren he he, men nå som vi har 3 barn har jeg vel ikke noe valg lengere, er dessverre nødt til å holde ut ;-) Blæh! Vinter sucks!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå