Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 som ønske nr 5 på ønskelisten til datteren min står det at hun skulle ønske at mamma ikke alltid var så sint.... jeg har nok en kort lunte, men ikke SÅ kort, men av og til bare klikker det. Men da har jeg spurt barna pent flere ganger og er så inderlig lei av at jeg ustanselig må mase om alt fra å rydde på plass klær, skittentøy i kurven, ta av bordet etc etc. Blir helt sprø. Men skulle allikevel ønske at det ikke kokte over ... Noen tips?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Sinne er veldig skremmende for barn. Så flott at du ønsker å ta tak i det. Du må få kontroll på sinnet ditt, ikke la det kontrollere deg. Og for å få til dét, trenger du tid. Det er derfor mange rådes til å "telle til ti" når de er sinte, det gir dem tid til å ta kontroll over aggresjonen sin. Så neste gang du blir sint må du skynde deg å gå unna situasjonen, eller telle til ti, eller hva som helst som gir deg et pusterom før du eksploderer. Pust dypt og kjenn på sinnet ditt. Hvor i kroppen sitter det? I nakken (der satt mitt), i magen, i hodet? Kjenn på sinnet, observer sinnet ditt, og du vil merke det slipper taket litt. Ikke gi opp om du ikke greier det første gang. Prøv igjen. Selv har jeg ikke mistet besinnelsen siden -95 Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Sjekk kostholdet ditt!! PMS, aggresjon, sinne har mye med kosthold og livsstil å gjøre.. Jeg hadde en sinnsyk PMS før jeg la om spisevanene..
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 På Nanny 911 laget de en fin plakat med skjematisk framstilling av hva som ble forventet av hvert barn i løpet av dagen. Dersom barna klarte punktene, ble det merket av på ei tavle for hver dag (dette kunne vaskes bort ved slutten av uka). Dersom noen klarte mange punkter gjorde de seg fortjent til en belønning. (En leke, fritidsaktivitet, el. lign.) Dette høres lurt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå