Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Er nå i uke 30 og har enda ikke fortalt til nav at jeg er gravid med nr2. Står som arbeidssøker og har gjort alt jeg har kunnet for å få meg en jobb, slik jeg skulle slippe enda 3år med OS. Jeg har en som blir 3 i mai, så da er det egentlig slutt med OS for meg, men siden jeg nå er gravid igjen og venter i januar må jeg "på den igjen". (som jeg helst ville ha sluppet) Synes det er pinlig å gå ned å prate med dem på nav og fortelle at jeg venter et nytt barn med samme BF, føler meg ganske dum. :/ Er utrolg redd for at de ikke skal tro at det ikke var ment slik, og at jeg ikke får mer støtte fra dem. Da har vi null peng å leve for. Huff, synes dette er vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Du må nok bare bite i det sure eplet. Men trenger du å møte på nav da? Er jo bare å sende inn en ny søknad. Mulig de kaller deg inn til et møte, da må du jo bare forklare de hvordan tingene er. At du blir alene med enda et barn. Nysgjerrig som jeg er så lurer jeg på om ikke du og barnefar kanskje vil prøve på nytt? Kunne ikke falt meg inn å hatt sex med eksen uten at jeg ville tilbake til han. Har ikke sex med folk jeg ikke ønsker å ha et forhold til. Bare lurer hvordan det er mulig..hehe..
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Ok, takk for svar. Skal jeg da sende inn en søknad nå eller når mitt eldste barn fyller 3 i mai? Det har vært mye frem og tilbake hele tiden. Vanskelig å gi slipp på noen man er så glad i, men når man ikke fungerer i det daglige livet så nytter det ikke. :/ Skulle ønske vi hadde fungert, men sånn er det da ikke. Er lov å håpe at kanskje en gang i fremtiden. Vi vil jo tross alt ha 2 barn sammen. Vi prøvde å være sammen noen mnd etter at vår sønn ble født, men da mistet jeg alt av penger og de ville ikke hjelpe oss med noe. Så da ble det å leve på hans inntekt og det gikk ikke. Vi skle fra hverandre og alt ble bare til krangel :/ Og uansett om vi nå bestemte oss for å prøve på nytt, hadde det aldri gått. Jeg hadde igjen mistet all støtte og vi måtte levd 4personer på 1 inntekt, det går jo ikke. Synes at nav burde ha hjulpet mer til hos de foreldre som faktisk ønsket å være sammen, og ikke bare aleneforeldre.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Oki skjønner det Jeg ville sendt inn en ny søknad om OS, for på den må du uansett skrive på alle barn i husstand og om du har mottat OS får. Da krysser du bare for at du `mottar OS for ditt eldste barn. Du kan bruke de åpne rubrikkene på å skrive at du nå venter ditt andre barn og at du blir alene med dette barnet også. Skulle vel tro det var greit nok, og at de ikke kaller deg inn. Tror de er ganske vant med slike saker. Så jeg ville sendt inn en søknad nå jeg, så er du ferdig med det, du skal jo uansett mottat barnetrygd for 3 barn nå, siden du får barn nr.2 så nav må du i kontakt med anyway.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #5 Skrevet 12. november 2009 herregud mange skriveleif...men regner med du skjønner hva jeg mener...hehe
anonym mams Skrevet 12. november 2009 #6 Skrevet 12. november 2009 Ok, takk.. Skjønte hva du sa ja Så jeg må søke om barnetrygd for dette barnet også da? Har helt glemt ut alt så har med søknader å gjøre, er så lenge siden.. Føler meg ganske grønn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå