Gå til innhold

Helt ærlig, hvor mange er rasister her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ut ifra det innlegget om renslighet og muslimer, ser jeg at det må være rimelig mange...

Skremmende at vi har så lite innsyn i verdens kulturer når vi liksom bor i verdens mest opplyste land.

Opp med hånda! Hvor mange kan erkjenne at dere er rasister? Og gjerne med nick, men det tør dere vel ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det rart man er rasist i 2009?

Skrevet

Eh ja faktisk... Å være rasist er det samme som å sette en folkegruppe i en bås.

Er alle nordmenn like?

Skrevet

Jeg er ikke rasist, men svært rasebevisst. Jeg liker ikke somaliere, folk fra midtøsten, tyrkere, generelt folk fra balkan, polakker, litauere og generelt sett folk som kommer fra lavpanna land.

De skjønner jo ingenting.

Skrevet

Jeg er ikke rasist, men rasebevist som jeg selv kaller det. Har i utgangspunktet ikke noe imot utlendiger, men erfaringer med visse nasjonaliteter gjør at at jeg er langt mer skeptisk til noen nasjonaliteter enn til andre. Det er noen jeg overhodet ikke stoler på i utgangspunktet og som må bevise mye mer enn andre for at jeg skal stole på de. Synd at det er noe/mange som skal ødelegge for resten av folket sitt, som sikkert er veldig ok.

Skrevet

Godt mulig at jeg er rasist eller at enkelte vil seg på meg som en rasist.

Bor man i Norge så forventer jeg at man følger norges lover og regler, at man utviser folkeskikk, lærer seg norsk kultur og norske normer. På lik linje som min familie og jeg måtte lære oss den iranske levemåten og deres skikker da vi bodde i Iran.

"When you're in Rome....."

Skrevet

jeg var en av de som svarte på det innlegget...flere ganger....

jeg finnes ikke rasist i det hele tatt. mannen er utenlansk (irak) og min datter ei vakker mulatt... levd med utenlanske hele livet og jeg har aldri truffet herligere mennesker..

det er klart, uansett religion,land. whatever, så er folk forskjellige!! dette er noe vi er nødt til å godta!

og du som skriver lenger opp, at folk fra midtøsten osv er..tja.. dumme...? øh.. da tror jeg du har bommet no så veldig...

kan jo bare ta et lite eksempel sånn generelt.

men skolegangen der nede er helt sykt!!

hadde du prøvd å gå på skole der nede, tror jeg kanskje du hadde blitt kjørt rett ned i støvlene. sier ikke dette på en negativ måte, men de må kjempe mye hardere der, enn i norge.

men det var ikke dette jeg var ute etter å si.

jeg syns virkelig man skal ha et åpent syn på alle.

folk må slutte å sette sine egne meninger for ALLE mennesker, for det kan ødelegge mye godt....

Skrevet

Jeg er skeptisk til de av ikke vestlig opprinnelse, ja. Er det rart? Senest idag leste jeg i DB om kvinnene i stavanger som ble voldtatt av utenlandske taxisjåfører.. Opptil flere kvinner ble antastet, som dere sikkert vet. Jeg har selv blitt brukt, seksuelt av en iraker.. Saken ble henlagt av politiet. Så her i Norge kan de fleste komme inn i Norge for å voldta og antaste og slippe lett unna det, virker det som. Så synd at noen skal ødelegge for alle ja, men sånn er det!! Men jeg er ikke sånn at jeg HATER utlendinger, men jeg menger meg ikke med dem.

Skrevet

Ikke nødvendigvis rasister - men fryktelig mye uvitenhet og en god porsjon fremmedfrykt.

Jeg er ikke rasist - samboer som er muslim og har en svigermor som bærer hijab;)

Skrevet

jeg er ikke rasist. er halvt spansk, mannen min er tyrker. jeg er oppvåkst med utenlanske.

det eneste jeg misliker er troen deres.kvinner er ikke like mye værdt som mannen. liker ikke at folk følger koranen-bibelen osv, etter pungt og prikke. det er trossalt en j*vla bok!

Skrevet

Jeg har svart litt lenger opp, og Irak er ikke av de nasjonene jeg er skeptisk til. De har ikke utmerket seg negativt i forbindelse med min jobb. Derimot somaliere, pakistanere, polakker, kosovoalbanere. Greit at de har med seg en annen ballast, men de kan jo oppføre seg for det og være litt ydmyke i forhold til ny kultur! Vi hadde vel blitt halshugget om vi hadde gjort tilsvarende krenkelser i deres hjemland, men her skal de sys puter under armene på.

Skrevet

De som sier at jeg er ikke rasist men jeg liker ikke folk fra det og det landet, er jo rasist??? Det kalles ikke rasebevisst, men rasist!

Skrevet

Trur nok ikke jeg er rasist, men jeg lider nok litt av fremmedfrykt. Spesielt når jeg er på østlandet og hvertfall i Oslo. Men det er nesten noe som har blitt verre med åra, og jeg mener det er fordi Norge er for slappe til å håndtere og/ eller ta vare på innvandrere.

Skrevet

Jeg vil ikke påstå at jeg er rasist. Altså jeg mener ikke at en "rase" har mer verdi enn en annen, eller at en "rase" oppfører seg sånn og en oppfører seg sånn.

Men jeg mener det er forskjeller på kulturer, og at en gjennomsnittsnormann kanskje vil ha forskjellige ferdier i forhold til gjennomsnitts idneren, gjennomsnitts amerikaneren eller gjennomsnittssomalieren.

Jeg mener også at noen verdier er "bedre" enn andre. Dvs. mine egne (hadde jeg ikke ment det, så hadde jeg ikke hatt dem), det er ikke dermed sagt at alle andre verdier enn de jeg har er dårlige, men noen er det, utifra mitt synspunkt.

Jeg må også innrømme at dersom jeg gikk gjennom en mørk bakgate og møtte på en mann som så ut som om han kom fra f.eks somalia så ville jeg kanskje bli redd, mens at jeg sikkert ikke hadde blitt redd dersom jeg møtte en som så etnisk norsk ut. Jeg vet jo at somalieren kunne ha vært en kjærnekar, og normannen en som var ute etter å overfall meg og voldta meg, men det har nok med at noen grupper topper visse statestikker, og som igjen fører til fordommer som naturlignok er urettferdig for alle de som ikke "hører til" i fordommene.

Det at somaliere topper overfallsvoldteksstatestikken i Norge vil heller ikke si at jeg mener at da må det være noe grunnleggende galt med somaliere, alt har sin årsak. Hadde historien vært snudd på hodet, dvs. Norge hadde Somalias historie og omvendt, og vi var innvandrere i Somalia, så hadde sikkert nordmenn toppet den samme statestikken der.

Skrevet

Jeg er i bunn og grunn rasist... Men har hatt venner tidligere som er utlendinger som er snille og greie... Jeg kan godt bli kjent med utlendinger.

Men mange av utlandske folk er bil ha sin skikk og relgion her i norge at vi som er norske skal følge deres dritt.. dette er jeg i mot.

Disse familiene som har slik at kona er hjemme mens far jobber, og for at mor skal kunne ha inntekt så føder hun ørten unger.

og mødre og fedre som ikke kan norsk en gang...

og disse ungdoms utlendinger som gjør masse galt.

Husker for en del år siden, ei veninne av meg sine foreldre(utlandske) i følge nav jobbet ikke mora, faren hadde egen lite gatekjøkken, mora jobbet der om kvelden, men de skrev at det var faren som jobba og lønna gikk inn på farens konto...

Syns også at dersom at en fra et annet land gjør noe krafitg uloveligt her så burde dem bli utvist av landet. at de blir sendt tilbake. helst omtrent uansett hva dem gjør. tror det ville demper kriminalitet kraftigt. eneste som hadde vert utenom er og finne noe for nordmenn...

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet hverken rasist eller rasebevisst, men når det kommer utlending på utlending og oppfører seg som om de eier både deg og resten av verden blir jeg lynende forbanna! Så veien er dessverre ikke lang fra tolerant nordmann til ganske så rasistisk etnisk nordmann...

Skrevet

Rasebevisst er et "fint" ord for rasist. Så du er ikke så mye bedre enn "vanlige" rasister, faktisk værre siden du ikke står for det engang.

Skrevet

Jeg står da for hva jeg er, står jo at jeg i UTGANGSPUNKTET IKKE ER, MEN...

Skrevet

Og hvor har du det fra HI at Norge er verdens mest opplyste land?

Det er jo bare å oppholde deg 15 minutter på BIM/DIB det så sprekker den teorien.

Ellers så kan jeg godt si at ja jeg er rasist, klikker nesten i vinkel hvis jeg må forholde meg til sigøynere (ikke tatere nei) pga. deres måte å være på, holdning, kultur og betraktninger om hva som er rett og galt.

Og hvorfor skal jeg gi deg nicket mitt? Hva får du ut av det? Nicket er jo like anonymt som å trykke på anonym-knappen. Skulle tro du visste det du som hevder at du bor i verdens mest opplyste land (ler så jeg gråter....)

Skrevet

Det som skremmer meg mer, er hvor mange det er av dere som går med skylapper foran øyne og prøver å benekte den urett som blir begått av spesielt muslimer, benekte all kriminalitet som disse fører med seg etc... , kun for at dere utad skal late til å være politisk korrekte og sosialistisk perfekte.

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet ikke, men på god vei til å bli.

Skrevet

jeg bor og har barn med en muslim, og etter at jeg møtte han ble jeg rasist.. har nå fått et klarere syn på muslimer, og fy f så mye dritt!! har fått sett ting "på innsiden", hvordan ting fungerer for dem og hvordan de ser og oppfører seg mot andre folk osv. Er så absolutt for den at de som kommer hit må gjøre noe for å fortjene å være her, alt for mange som bare snylter og utnytter, å gjør de noe kriminelt, så send dem hjem umiddelbart.

Skrevet

Det motsatte av rasebevissthet, er det å ønske at alle i Norge er lysebrune om 200 år, at det ikke finnes noen religion og at alle språkene er borte, utenom engelsk kanskje?

I tilfelle må jeg si at jeg er litt rasebevisst.

Skrevet

Og du bor ennå med denne mannen?

Hvordan klarer du det når du tenker på den måten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...