Gå til innhold

Hvordan vasker dere dobørsten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en del gangers bruk kan den bli ganske ekkel. Hvordan vasker dere den? Kan jo ikke kjøpe ny til stadighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har litt sånn do vaskemiddel oppe i koppen som toalett børsten står i. Har oppi nytt hver gang jeg vasker badet.

Skrevet

Kjøper ny, de koster "ikke noe" på Ikea.

Og seriøst, du har den ikke i OPPVASKMASKINA??

Skrevet

Med klorin og vann i dobørsteskåla. Da løsner dritten og den blir hvit og ren igjen.

Skrevet

Jeg kjøper sånne billige på IKEA til 8-10 kr, og bytter dem ut ganske så ofte. Skyller selvfølgelig også godt ved å trekke ned rundt børsten...

Skrevet

skyller den så godt i doen når jeg vasker doen, at den holder seg hvit...så kjøper jeg heller ny når det trengs, kunne ikke falle meg inn å vaske den på noe vis...

Skrevet

Pusser tennene med den. Spyttet mitt er så giftig at det virker desinfiserende.

Skrevet

Vasker den ikke. Hatt samme børste i mange år. 7 faktisk... Kanskje jeg burde kjøpe ny snart. Ikke tenkt på det..

Skrevet

Om dere aldri lager bremsespor i dassen eller aldri bruker dokosten så trenger du nok ikke kjøpe ny;)

Skrevet

I mine øyne blir den igrunnen ganske ekkel allerede etter én gangs bruk..!? ;)

Ellers vasker jeg den ikke, bare skyller den i do når jeg trekker ned.

Og kjøper ny såpass ofte at ikke tenker spesielt over at den er ekkel. Lar den ALDRI bli stående til den SER ekkel ut... urk!

Koster da ikke mer enn en 50-100 lapp på Rema!?

Skrevet

Klorin og vann i dobørste skåla som en annen over her.

Skrevet

kjøper billige oppvaskbørster og kaster etter en gangs bruk.

Og uansett blir det liggende dritt igjen i do etter man har skylt ned spiser man sannsynligvis noe kroppen ikke tåler. Klissete og klebrig avføring er et tegn på matintoleranse.

Skrevet

Kjøper slike billige på ikea. Tørker ikke bæsj med den da,det tar jeg bort med papir før jeg vasker

Skrevet

Skifter den 3-4 ganger i året, synes det holder lenge... Rekker i hvert fall ikke bli brun og ekkel før jeg kaster den... den skylles med såpe og vann hver gang jeg vasker doen, eventuelt bare vann hvis den brukes til en rask vask innimellom...

Skrevet

Jeg kjøper de som kommer i sånn "re-fill" pakke på Ikea.

Koster 18,- for to stk. og de er til å skru fast til de børsteholderene i stål.

Gidder ikke å vaske, der er jeg kanskje miljøuvennlig men det får så være.

Skrevet

Jeg syntes de billige dobørstene er skikkelig stygge. Min kostet 300 kroner og den byttes IKKE en gang i uken nei. Har hatt den siden vi pusset opp for 6 mnd siden og den er ikke stygg i det hele tatt. Ville ikke pusset tennene med den, men det er da ikke meningen heller. Vasker den en gang i blandt i klor (setter enden nedi en bøtte med klorvann) og det er jo desinfiserenden, ellers blir den vasket annen hver dag når jeg vasker doen/badet.

Skrevet

Anonym 19.11:

Du er klar over at det er farlig å blande klorin og salmiakk? Ved å blande disse to, utvikles det giftige gasser som kan være farlig å puste inn! Barnelærdom!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...