Gå til innhold

SE HER... hva nå?? svinneinfluensa

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei alle sammen.

i dag har jeg 47 dager igjen til termin, jeg ble vaksninert for ca 1 uke siden. mannen min ringte til legen sin i dag og fikk vite at han ikke fikk vaksine før etter jul, altså ikke tidsnok før fødselen. problemet er at helle familien hans ligger hjemme med svinneinfluensa.

er det noen som vett hvor man kan få vaksine utenom lege kontoret. jeg begynner å bli redd han ska bli smittet og at han ikke får bli med meg på fødselen.

vi prøvde å forklare legen hans dette, men han fikk alikevel avslag på vaksinen siden han ikke er i risikogruppen. men på mitt lege kontor hadde de begynt å vaksinere de som ikke er i risikogruppen.

blir frustrert og irritert av dette. klarer ikke slappe av. noen som kan hjelpe meg? som har vert gjennom dette med sin mann eller type??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst bør han nok holde seg unna familien sin en uke.. Og om ditt legekontor har begynt å vaksinere folk utenom risikogruppen, kunne han kanskje byttet til en lege på samme legesenter som din lege?? Evt høre med din lege om h*n er kan vaksinere ham, kan jo hende du møter litt mer forståelse. Og om han ikke får før fødselen, burde han få den rett etter. "husstandmedlemmer til gravide i 1.trim og barn under 6mnd" skal jo prioriteres. Og etter jul vil han jo tilhøre denne gruppa..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...