Gå til innhold

plutselig veldig våt i trusa!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vannet som har godt eller har eg tissa på meg????

har hatt veldig mensmurringer i noen dager,,, men ingen ordentlige "tak"..

noen som har opplevd liknende???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å virke ekkel eller noe, men hvordan lukter det? hvis det lukter litt vammelt eller søtlig kan det være fostervannet som er gåt, og da bør du ringe jordmor og føden :)

Skrevet

Jeg hadde det akkurat sånn med nr. 2. Jeg gikk i to dager og trodde jeg hadde tisset litt på meg (tenkte at det sikkert var vanlig...). Dag 2 dro samboeren min og jeg på sykehuset for å sjekke, og da konstanterte de at vannet hadde gått. Hodet til lillegutt satt som en propp, så alt vannet kom ikke samtidig. Jeg hadde på forhånd verken hatt mensmurringer eller rier. Fikk modningspille® på sykehuset siden vannet hadde gått.

Hvor langt er du på vei? Jeg fødte 5 dager før termin den gangen.

Skrevet

lukta ikkje tiss for å si det sånn!!!!! men virker som om det har stoppet opp!!! tenkte eg skulle drøye den litt. vil ikkje virke heilt hysterisk førstegangsfødene!!:P...hehehe!! ut å gå ein tur kanskje?? se om ting skjer!!

Skrevet

hmmm! var på kontroll på tirsdag og da var ikkje hodet festet men det lå langt ned i bekkenet! er ikkje meir enn 36+6 på vei...so eg har nåken veke igjen te termin!!! har litt tak i magen no...men vet liksom ikkje korleis det skal kjennes ut..dissa riene!!!

Skrevet

mitt vann gikk sist, men det kom bare litt her og litt der.

så spennende da!

Skrevet

Jeg hadde samme opplevelse i sommer da vesla ville ut. Var selv førstegangs, så jeg visste heller ikke hva som kom til å skje. Torsdag da jeg sto opp, rant det ut litt vann på gulvet, og jeg skjønte ikke helt hva det var. Tørket opp og gikk på badet. Satte meg m frokosten og så kom det litt til. Dette skjedde flere ganger, så til slutt ringte jeg føden. På veien opp kjente jeg at det strammet seg litt innimellom. Dette kom innimellom på sykehuset mens jeg lå til observasjonen der og.Etter kontrollen fikk beskjed at det ikke var noe som helst på gang. Dette var 12 dager før termin. Så jeg gikk her og "lakk" hele torsdagen. Fredag skulle vi ut med jobben til samboeren, og jeg "lakk hele tiden. Hadde selvfølgerlig bind som jeg byttet ganske ofte. Kom hjem kl 00.00 og la meg kl 00.30. 02.30 våknet jeg og merket "noe" i magen", mn sovnet igjen. Kl 03.00 våknet jeg igjen, og skjønte at det var noe på gang. Sto opp og begynte å gå litt rundt hjemme her. Hadde flere tlfsamtaler m sykehuset, og hun jeg snakket med var hun jeg var på kontroll hos på torsdagen. En svensk (sur) eldre dame. Hun mente at det ikke var noe på gang, mente det var for lenge mellom riene ved første samtale. Da var det to ganger på en halv time.Tappet opp i badekaret og satt der med en bok. Men da var riene allerede ganske tette, ca 6-7 min. Satt der litt og leste før vi pakket ferdig og ringte sykehuset. Den sure damen svarte (motvillig) at vi skulle komme oppfor en sjekk til. Kjøreturen tok en halv time, og jeg sto på alle fire baki hele veien (stasjonsvogn er en fin ting ;-) ). Da vi kom opp på sykehuset og jordmor (som fortsatt var den samme) sjekket, var åpningen på 7-8 cm. En time og tre kvarter etter var vesla ute, og alt var ok. Fikk høre senere at det sannsynligvis var vannet som hadde "gått" i flere dager. Så det høres ut som om du kanskje ikke rekker å lese dette innlegget før du reiser på sykehuset ;-)

Lykke til.

Skrevet

Har ikkje kommet meg på sykehuset enda!!:P alt har stoppet opp, fikk bare et par tak i magen og så ga det seg...nå sitter eg bare med mensmurringer.. :( blæææ og har ikke "lekket "nåke spes mer heller...

Skrevet

Kan det være slimproppen som har gått da, hørt man blir ganske "våt i trusa" av den..

Skrevet

Hvordan går det nå? Når vannet går og hodet ikke er festet må du nok være forsiktig. Hvis du ikke har ringt til føden ennå, så gjør det nå. Du er ikke hysterisk av den grunn!!!

Skrevet

Har nesten ikk sovet i natt...mye liv i magen for å si det sånn!!:P

Sitte bare med mensmurringer i dag og....kan jo vere slimproppen som er gått ja....det tenkte jeg ikke på...så for meg enn slimpropp og blod når den gikk liksom!!:) hehe

Skal enn tur på jobb i da...siste dag før permisjonen..og vist ting ikkje gir seg ringer jeg sykehuset tenkte jeg!

Takker for alle svar:):):)

Fine dag til dere alle!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...