Gå til innhold

barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror har en liten baby på 3 mnd. Babyen bor hos moren, siden de ikke er sammen lengre. Moren har vært innom psykiatrien flere ganger (depresjon, selvskading) og har drevet med rus, hun har nå fått vite at hun ikke får lov til å ha omsorgen for barnet sitt. dette er dog noen år siden. Min bror får heller ikke lov til å ha omsorgen for dette barnet, fordi han VAR tung rusmisbruker over flere år. MEN jeg kan ikke forstå at ikke babyen kan bo hos han. Han har vært rusfri nå i 3 år, beholdt den samme jobben, har leilighet og ting på stell. Rusmisbruket og den kriminelle fortiden er altså langt unna. Hvordan kan de da mene at han ikke er skikket til å ta hånd om barnet sitt i dag? Moren har heller ikke drevet med den slags på et par år. Hvordan kan de ta fra et barn fra foreldre som har en fortid, men som fungerer tilfredstillende i dag? Og nei, det ligger ikke noe mer bak enn fortiden dems og at barnevernet mener at de grunnet fortiden ikke er skikket til å ta hånd om barnet. Det står i en skriftlig rapport som jeg selv har lest.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner til det selv.. min slektning har problemer med å få dattera si på 2år etter at moren døde. Dattera er nå hos fosterforeldre og han besøker henne av og til. Men får ikke foreldreretten fordi han har vært alkoholiker. Dette er også lenge siden, vet ikke hva ting fører til i retten etterhvert.. Men en håpløs situasjon spør du meg.

Vet om en til som ble sammen med en dame som har hatt psykiske problemer, han har 1 barn i et annet forhold, nye dama har blitt tatt fra 1 barn fra før.. og nå denne nye babyen for noe hun også har gjort tidligere. Usikker på hva, men de får ikke se babyen sin engang.

Vet ikke hva jeg ville med dette.. men virker som om barnevernet legger alt for mye vekt på hva man har gjort for mange år siden, enn at man faktisk har skikket seg.. blitt voksen.. om du skjønner.

Skrevet

Også lurer jeg på en ting til.. Hvorfor oppsøker ikke barnevernet familien, for å kanskje få noen av de som er nærmest til å ta seg av ungen(e) enn fosterfamilier?

anonym 17.47

Skrevet

Her ligger det mer bak enn vi får vite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...