Lovemelikeyoudo Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Slik som Alva skriver i et innlegg at de kunne sitte ute om sommeren mens deres 3 barn lekte fint sammen, mens 1-barnsforeldre aktiviserer og styrer mye mere med sitt ene barn. Tror det er mye sant i det at det kan være travlere med ett barn enn flere. Ikke på alle områder da, feks klessvask, kjøre/hente mange barn osv... hva sier dere?
shira Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Tror man blir litt mer avslappet når man har fler.. Når jeg fikk min første så var jeg så opphengt i hva som var riktig utstyr, passet på at han ble aktivisert nok. Men alt er jo nytt med 1.barn og man er usikker på mye, vil være verdens beste foreldre, hehe Ble veldig påvirket av andre som hadde barn og visste alt så mye bedre.. Så fikk jeg en til og så enda en og tar livet med ro, de leker, de krangler de har det gøy. er ikke så nøye lenger. Men hus arb. blir det mye mer av og mye mer rot. Men ikke så mye styr med unga lenger, så enig med Alva.
1+2=3jenter Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Er nok mye sant i det. Ett barn har som regel mye større behov for å aktiviseres, 2 eller flere kan aktivisere hverandre:-) Og når man først har to, så spiller det ikke så stor rolle om man har 3 eller 4 heller:-) Unger er herlige:-)
Gemini77 Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Tror man blir mer avslappet med flere barn. Husker hvor "jævlig" jeg syns overgangen fra 0-1 barn var, og at jeg ikke kunne skjønne hvorfor folk fikk så mange barn! Så fikk jeg 2 barn, og er MYE mer avslappet. og når jeg hører hvor mye foreldre til 1 barn styrer og ordner (nybakte foreldre) så skjønner jeg at de stresser mer enn meg som har 2 barn.. Men tror ikke det har med at 2 barn aktiviserer hverandre, for når vi har barnevakt for et av barna (samme hvem av dem det er) så syns vi vi nesten har "barefri". Syns det er så enkelt med 1 barn.. Så har nok MYE med holdninger og rutiner i hverdagen når man får flere barn og at man er mye tryggere på seg selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå