Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Da jeg kjørte inn til byen nå, var de andre bilistene så aggressive. Jeg fikk ikke lov til å slippe INN på Motorveien! Da akselerasjonsfeltet var slutt måtte jeg bare bremse opp. Var ikke noe annet å gjøre, feltet tok jo slutt. Føler meg som en idiot. Skrekkelig, jeg som er gravid og alt. På samme turen var det en trailer med vikeplikt som bare kjørte inn i rundkjøringa, så jeg og en annen måtte bråbremse. Og minutter etterpå skulle jeg skifte til høyre fil, men hadde problemer med det... Får ikke noe lyst til å kjøre bil mer etter dette!!
Kleint Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 For noen idioter. Trodde man skulle samarbeide i trafikken jeg.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Folk er noen idioter til å kjøre.. I et akselerasjonsfeltet på motorveien har de andre vikeplikt for deg, i teorien kunne du bare kjørt ut.. Men man velger jo å ikke gjøre det.. Så gjelder vel fletteregelen.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Regner med du hadde god fart på akslerasjonsfeltet og ikke seig i 50 liksom?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #5 Skrevet 12. november 2009 Jo, i teorien kunne jeg bare kjørt ut. Kikket stadig i speilet for å se om det var plass, men syntes ikke det var nok plass.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #6 Skrevet 12. november 2009 Lå nok i 80 km/t, og en bil til venstre for meg lå i samme fart og gjorde ingen tegn til å slippe meg inn. Den gasset heller opp. Så det endte med at vi begge bråbremset.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #9 Skrevet 12. november 2009 E6 skulle det stå. Hva var fartsgrensa på motorveien?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #10 Skrevet 12. november 2009 Var dette på e18? evt sørlandet? Har nemlig en egen teori om at folk her nede er generelt idioter og ego folk i trafikken.. (ja, jeg bor her selv, og er dritt lei av å kjøre bil i rushen)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #11 Skrevet 12. november 2009 Fartsgrensa er 90 km/t. Og hadde nådd opp i det dersom jeg ikke hadde måttet bremse opp.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #12 Skrevet 12. november 2009 Ok, var på vei inn til Stavanger på E39. Ingen vits i å skjule det akkurat.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #13 Skrevet 12. november 2009 Der er det jo 4-felts motorvei, iallefall fra Sandnes til Stavanger hvis det var den veien du kjørte. Burde jo ikke vært noe problem å slippe deg innpå. Omtrent halvparten av Norges befolkning burde vært fratatt sertifikatet! Uten tvil! Her om dagen ble en 80 år gammel dame påkjørt og drept av en mann på 82... Finnes det virkelig ingen øvre grense for når en blir fratatt sertifikatet?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #14 Skrevet 12. november 2009 Ja, og hvis det var umulig for den andre bilen å skifte til venstre felt, måtte den være innstilt på å "flette" meg inn i systemet. Noe den til slutt gjorde på en litt brutal måte ved å bråbremse.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #15 Skrevet 12. november 2009 du må huske på at folk har like lite lyst til å bulke som deg, derfor vil folk flytte seg om du kjører inn på motorveien. De har uansett vikeplikt, så det vil ikke bli din skyld om dere bulker..
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #16 Skrevet 12. november 2009 Jeg fikk inntrykk av at bilen ved siden av ikke skjønte at feltet mitt kom til å ta slutt, før det nesten var for sent. Ang. 80-åringer i trafikken pleier det heller å være unge bilførere som kjører ned 80-åringer i fotgjengerfelt. Har vært en del tilfeller av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå