Gå til innhold

Sammentrekninger nederst i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg hatt 3-4 sammentrekninger etter hverandre nederst i magen. De forsvant like fort som de kom.

Jeg la meg litt ned og etter det har jeg ikke merket noe.

Magen virket ikke spesielt hard.

Noen som vet hva dette kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok livmoren som forbereder seg på fødselen. Har hørt at ikke alle får hard mage. Hvor langt er du på vei forresten? Jeg hadde mye kynnere i natt med mensensmerter nederst i magen. Våknet av mensensmertene i natt. Det var ganske mange av de, men de gikk fort over. Jeg er i uke 39 nå. 1 uke til termin i morgen:)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg er 31 uker på vei. Er ikke dette tidlig å få kynner? Evt, når er det vanlig å merke kynner?

Skrevet

jeg har masse kynnere jeg... har merket dem siden ca uke 15.. er ikke vonde, men ubehagelige... og jeg får dem når jeg stresser litt mye, bøyer meg (eks for å barbere beina) eller endrer stilling drastisk (fra liggende til stående og motsatt)

er helt normalt, men ikke nødvendigvis vanlig at førstegangs kjenner dem så godt som jeg gjør... (har jeg blitt fortalt i alle fall)

men kjennetegnet er i alle fall at jeg kjenner at magen strammer seg og blir helt hard og det hender det presser og strekker litt i lyske-området (men altså ikke vondt)

er forresten 31+2 i dag :o)

Skrevet

Jeg har hatt vondt nederst i magen, spesielt på venstre side siden søndag. Har vært to ganger til kontroll ang dette. Legen kom fram til at det da måtte være ligamentsmerter.

Jeg hadde til da ikke opplevd sammentrekninger. De kom i dag.

Jeg synes det er ubehagelig og litt vondt.

Skal til legen i morgen, kommer til å forklare henne dette da.

Men ut fra det jeg leser her inne, så virker dette normalt.

Kan jeg leve fortsatt som normalt eller må jeg ro meg helt ned?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...