Patetica fåkksi Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 -og leseormer; Kan dere anbefale en bok eller fler i ca. samme stil som "hundre års ensomhet" og "åndenes hus" som følger en eller flere familie gjennom mange generasjoner?
Gjest ->>- Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Maryse Condè: Segu Anthony Grey: Saigon
Gjest Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 pillars of the earth er litt i den stilen, men "alle" har vel lest den allerede.
Snusky McClusky Skrevet 12. november 2009 #5 Skrevet 12. november 2009 "Love in the Time of Cholera",- også av Gabriel Garcia Marquez. Det er en kjærlighetshistorie som strekker seg over en periode på 50 år. Men den har du kanskje lest allerede? Klarer du å lese spansk litteratur på originalspråket?
Patetica fåkksi Skrevet 12. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. november 2009 Jeg leste de to jeg nevte i hovedinnlegget på spansk, ja. Har koleraboken hjemme faktisk, nå som jeg tenker meg om, men den er på norsk. Er det den som er om han herremannen som har en kone eller elsker som bor i et fattig strøk der de har det morro ute i gatene..? Han sendte, eller fikk (?) et brev også reiste han dit med hestene og hestesjåfør til der de fattige bor..? Har noen lest den siste av García Márquez? Historias de mis putas tristes, tror jeg den heter?
KaMa Skrevet 12. november 2009 #7 Skrevet 12. november 2009 Kjærlighet i koleraens tid er ikke den, nei. Det er forøvrig min favorittbok av Marquez. Historias de mis putas tristes har jeg lest en del av, men tror ikke jeg leste den ferdig. Jeg ble aldri noe begeistret for hovedpersonen.. Ellers kan jeg nevne Eduardo Mendozas bok, Miraklenes by, som jeg likte veldig godt. Men den er i grunnen langt fra det du spør om i grunnen.
Ella & gull med smilehull Skrevet 12. november 2009 #8 Skrevet 12. november 2009 'The Thirteenth Tale' av Diane Setterfield, dersom du ikke har lest den alt.
Miss Foster Skrevet 12. november 2009 #9 Skrevet 12. november 2009 Ikke akkurat i samme sjanger - men har du ikke lest Don Quijote de Castilla-La Mancha på spansk så bør du gjøre det NÅ - veldig bra. Etterpå drar du en tur til Castilla-La Mancha og DA forstår du hvorfor han tørnet gær´n¨. Må være et av de tristeste "fylkene" i hele landet..... dønn kjedelig.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå