plastblomst♀♂♂ Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Jeg er så i tvil om jeg skal ta det. Har vært dårlig i et par dager, men har ikke mer enn 38 i feber. Er veldig bekymret for bivirkningene til relenxa på fosteret. Er 3 måneder på vei nå.
marihøna <3 Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Lå med influensa forrige uke, og begynte med tamiflu etter 1 døgn, siden legen anbefalte det. (man må begynne innen 2 for at det skal virke...) Ble mye bedre etter et par dager, men "hangler" litt fortsatt og er ikke tilbake i jobb. Det er visst ikke dokumentert noen uheldige virkninger på foster av det, men det er jo selvfølgelig ikke prøvd ut nok... Men de sier det er større sjanser for at influensaen kan gi noen uheldige virkninger på fosteret...
_Løvemamma_ Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Relenza går vist ikke over i fosteret i noen særlig grad, da den virker lokalt på luftveiene. Jeg har valgt å ikke ta vaksinen, men og jeg får influensasymptomer kommer jeg nok til å ta relenza. Om du skulle bli alvorlig syk vil det være ganske uheldig for babyen, særlig så tidlig i svangerskapet. Har hørt at man må begynner med relenza/tamiflu innen 48 timer etter første symptomer om den skal ha noe særlig virkning, så du bør nok bestemme deg for hva du vil gjøre ganske fort.
plastblomst♀♂♂ Skrevet 12. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2009 takk for svar. Heller nok mer mot å ta relenza, har i grunn ikke tid til å tenke særlig lenger heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå