snart_2barnsmor Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Jeg fikk forespørsel om å komme på personal møtet i kveld, selv om jeg er sykemeldt 100 prosent. Jeg er kvalm, har vondt i ryggen og er generelt bare veldig trøtt for tiden. Jeg føler ikke for å komme på møtet, men har ikke fortalt noen på jobb at jeg er gravid ennå. De vet bare jeg er sykemeldt pga. vond rygg. Dette er en vanskelig situasjon. Jeg vurderer å sende en sms hvor jeg sier jeg ikke kommer i kveld fordi jeg ikke er i form.Jeg er tross alt hundre prosent sykemeldt, og det gjelder jo også personal møter?
NostraStoria Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Er du syk så er du syk..mulig sjefen har invitert deg bare for å gjøre det, uten å forvente at du kommer. Si i fra ar du ikke er i form til det!
ღMaritpusenღ Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Det handler vel litt om arbeidssituasjon og hvorfor du er sykmeldt også. Dersom du for eksempel har ryggvondt kombinert med en krevende jobb (for eksempel med mye løfting eller at du blir veldig stillesittende) slik at helsa di og arbeidssituasjonen din ikke går overens.. Så kan det jo være at du fortsatt hadde følt deg i form til å delta på personalmøtet for det. Kanskje hadde du ønsket det selv, for å få med deg hva som ble sagt eller for å si noe selv? Slik at sjefen bare ønsker å gi deg muligheten eller valget. Vet at man kan dra for eksempel på kurs fordi om man er sykmeldt - det fikk nemlig jeg tilbud om. Jeg var ikke istand til å jobbe, men fikk selv vurdere om jeg ønsket og var i form til å delta på kurset. Handler jo litt om tilrettelegging - at du skal få muligheten til å delta på det du kan delta på. Derimot kan ikke arbeidsgiver tvinge deg til verken møte eller kurs så lenge du er sykmeldt. Så du står helt fritt til å si at du ikke er i form til det, om du ikke ønsker å delta.
Bromelia Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Er du sykmeldt, så er du også sykmeldt når det er personalmøte. Men det er jo svært sansynlig at du kommer til å jobbe igjen før babyen kommer, og derfor kan det være litt greit å vite hva som skjer og kommer til å skje på jobb. Du velger selvfølgelig om du vil gå eller ikke gå. Det er nok godt ment av sjefen...
Nickey Mouse Skrevet 12. november 2009 #5 Skrevet 12. november 2009 Nå sier jeg absolutt ikke at dette gjelder deg, men generelt sett: Mener å ha sett innlegg tidligere hvor andre ikke er gitt beskjed om personalmøter i sykemeldingsperioder/barselperm, og da har det vært ramaskrik nærmest...
Sjokolademonster Skrevet 12. november 2009 #6 Skrevet 12. november 2009 Dersom noen er sykmeldt hos oss er det frivillig med personalmøter, man får ikke ekstra betalt når man er sykemeldt hvertfall. Møter opp om man selv ønsker det og har utbytte av det i forhold til hva det "koster" av helsa.
lille frø, mor til to Skrevet 12. november 2009 #7 Skrevet 12. november 2009 Du skal ikke på jobb når du er sykemeldt. Det skjønner de på jobben din. Hvis man jobber skal det egentlig meldes tilbake til NAV. Selv ble jeg også spurt om å komme på jobb, og jeg dro fordi jeg plages dermed av dårlig samvittighet og klarer bare ikke slappe av eller sove hvis jeg ikke jobber. DUM som jeg er!!!!!!! Men jeg er flink til å gi råd til andre:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå