Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Åh, vi er så i tvil. Vi har funnet drømmeleiligheten. Den er dobbelt så stor som den vi har nå. Den vi har nå er 40kvm og vi betaler 7000 for den, et roms. Den andre leiligheten er på 82 kvm og to soverom og den er det 9000 i mnd for. Jeg tenker litt sånn at vi får mer for pengene når det kommer til den 82 kvm enn den 40 kvm. Og vi har jo en gutt som trenger et eget soverom. Men så er det disse pengene da, om vi har råd til det, klarer vi det. Jeg har regnet ut litt på de faste inntektene vi har og jeg kommer fram til at vi kan klare det, men så kommer den tvilen. Den kommer alltid, jeg er så lei av den. Leiligheten er så perfekt for oss 3 men den forbaska tvilen ødelegger alt. ANER IKKE HVA VI SKAL GJØRE.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Hvor mye har dere inn i måneden og hva har dere i utgifter?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Samboer har rundt 20.000 i mnd, mens jeg fortsatt er vikar så min inntekt er så ubestemt til tider, det er så forskjellig, alt fra 7-12000 kr. Vi har et lån på 60.000 som trekkes hver mnd(1500 i mnd), forsikring(500 i mnd), regninger på mobil x2, mat, riks TV, strøm (1000 i mnd) Ja, det er faktisk ikke mer enn det, jeg er bare redd vi blir sittende der med skjegget i postkassen å ikke ha penger til mat eller noe annet. Jeg bekymrer meg for mye, alt for mye. Jeg var jo ikke sikker på om vi klarte leiligheten her eller, men vi klarte jo det. Vii må vel kanskje bare starte en plass å hoppe i det. Den er jo så perfekt. Og om vi får en baby til, så har vi et hjem. Det er mer enn nok plass til 4 stk der. Oh, lord.. Det er så mye å tenke på.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 20000 før eller etter skatt? Og hva med transport? Virker som dere har nok råd til å flytte til et større sted i følge disse tallene. Er jo bare å leve sparsomlig. Lever selv på langt under dette, men med leie på 9000 og det går det
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #5 Skrevet 12. november 2009 etter skatt, han går på tabell så han tjener jo en 29.000 før skatt men de trekker jo sabla mye. 9000 trakk de sist gang. Vil heller ha en baksmell på skatten enn å sitte igjen med 9000 mindre på en måte. Ja, vi klarer det helt sikkert, men det er bare den usikkerheten jeg får hele tiden. Vi klarer å bo her å, og jeg hadde den usikkerheten før vi flytta hit å. Nei, jeg tror vi bare må slå til for vi trenger virkelig en større plass og denne var så midt i blinken som du kan få det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå