Gå til innhold

abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn fra før og har nettopp funnet ut at jeg er gravid. Ser ikke helt for meg å ha rom til et barn til verken økonomisk eller kapasitetsmessig. Men er det noen som har gått igjennom en abort og synes det er greit å leve videre med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok abort for noen år siden og lever fint med det. Det var et veloverveid valg jeg tok og har ikke angret på det.

Jeg distanserte meg på en måte fra det hele og ble ikke en av dem som "dyrket" sorgen. Jeg følte ikke noe sorg og tenker faktisk ikke noe på det. Mulig det høres kaldt og kynisk ut, men slik var det for meg.

Skrevet

Hei du! Jeg er faktisk i samme situasjon. Har to barn fra før og er gravid igjen. Har gått fra å tenke på at jeg MÅ ta abort, er jo ikke noe annet alternativ, til å begynne å tenke på barnenavn og inredning av soverom og diverse. Og så har jeg tenkt på abort igjen for det føles som eneste løsningen som går. Er gravid i uke 8 nå, så tida begynner jo å renne ut, skal til forundersøkelse til abort til uka, men har ikke bestemt meg enda.

Det som jeg synes er viktig er at man tar et valg man kan leve med. Er jo vanlig å reagere etter en abort, så reaksjon på det er selvsagt å forvente, men en må tenke om man kommer til å angre i mange år etterpå og slite mye med det, eller om det bare dukker opp av og til. Jeg føler at jeg hverken kommer til å angre på å beholde eller å ta abort, så da aner jeg ikke hva jeg skal velge.

Nå vet jeg ikke hvordan din økomoniske situasjon er, men min er ikke den beste, men jeg føler ikke at jeg skal vektlegge det så mye når jeg tar dette valget.

Har aldri tatt abort, så svarer vel ikke på spørsmålet ditt her, men ville bare gi uttrykk for tankene mine siden vi er i samme situasjon.

Skrevet

Hei!

Takk for svar =) Til den første så ynes jeg ikke du hørtes kynisk ut. Noen er jo sånn også =) Minner meg om min egen manns holdning egentlig =)

Nr.2 Om du har lyst kan du jo sende meg en pm, så kan vi prate litt sammen?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...