Gjest Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Jenta vår på fire år får falsk krupp når hun er forkjølet. Dette har hittil ikke vært behandlingstrengende. Hun blir bedre av frisk luft, høyt ryggleie osv. Men er hun mer sårbar for å bli alvorlig syk av svineinfluensa tro? Skulle jeg ha vaksinert henne? Ringe legen kanskje:) Flere med krupp barn, er de vaksinert?
Rocka dame med tre små Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 To av mine har alvorlig falsk krupp, som alltid må behandles både med forstøver og betaphren tabletter et par dager etter anfall - anfall opp mot 10 ganger i året per unge (jada, vi har klippekort på legevakta :-) ) - fastlege og helsestasjonslegen har definert begge som risikogruppe og sier de ikke vil ha svineriet i kombiansjon med kruppanfall.....en av dem har fått, den andre har hatt feber og ikke fått enda, men regner med h*n får når febern gir seg..... Jeg tenkte først at falsk krupp ikke var risikogruppe pga dette er virus basert og ikke kronisk sykdom. Så var mannen min hos legen og da brakte legen det på banen selv å anbefalte det for disse to. Jeg ringte å sjekket/bad om second opinion fra helsestasjonslegen og han mente også at de var i risikogruppa så da var det bare til å ta vaksine da....Tenker at det kanskje avhenger av hvor plaget av falsk krupp de er? Mine er ganske plaget da :-(
Gjest Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Hei og takk for svar. Jenta mi blir ikke så syk under anfallene sine som dine barn. Umiddelbart vil jeg tro hun ikke er prioritert, men skader jo ikke å ta en tlf til legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå