Gå til innhold

snufs... mormor døde idag tidlig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det som er så typisk er at mormor bor i stockholm... vi har planlagt en tur bort lenge nå, for hun fylte 85 igår... ikveld har vi flybilletter bort...

ufattelig og det føles veldig urettferdig når man bare akkurat ikke rekker bort liksom...

men er glad for at mamma rakk bort da... for hun dro bort på tirsdag! Glad for henne, at hun fikk et siste farvel med henne!

men lurte på en ting... dette er den første i min nærmeste familie jeg mister... er nemlig så heldig å ha 3 andre besteforeldre i livet fremdeles!

Så... har jo fått spm om jeg har lyst til å se henne da... så vet jeg ikke helt hva jeg skal... for på en måte så har jeg lyst til å huske henne som hun var før... men på en annen side så kan det kanskje være lurt å se henne en siste gang, sånn for å faktisk forstå at hun har forlatt oss? Er det noen som har erfaring med noe av dette... noen gode råd? Veldig redd for at bildet av den døde mormor skal lime seg fast på netthinnene og ødelegge for alle de fine minnene også....

Noen med noen tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kondolerer med din mormor. Det er trist å miste noen man er glad i uansett hvilken alder det er. Jeg mistet også min mormor for 3 uker siden, hun rakk akkurat å fylle 90år.

Jeg hadde muligheten for å bli med å se på henne etter hun ble stelt og før begravelsen, men valgte å ikke gjøre det.

For min del ville jeg huske henne som hun var, den flotte fine mormoren min og er glad jeg tok det valget nå.

Det er jo veldig individulet hvordan man reagerer i slike situasjoner, tror man må bare føle på magefølelsen sin og gjøre det man synes er rett for akkurat deg der og da.

Lykke til med ditt valg, gjør det som blir best for deg:)

Skrevet

takk for gode ord!

er ikke så lett uansett når det skjer... blir jo alltid tårer og triste følelser sånn med en gang... gruer meg litt til å se alle andre triste mennesker der ikveld, men blir jo godt også på en måte...

Får prøve å minnes de gode dagene og minnene... og bruke dette til å komme igjennom de tøffe dagene som kommer!

Litt rart å tenke på, men kanskje hun faktisk visste at vi skulle komme alle samme.... og på den måten valgte en fin timing så vi fikk tid sammen alle sammen! Og morfar fikk flere rundt seg de første tøffe dagene....

Skrevet

Så trist med din mormor. Iallefall godt at morfaren din får mye familie rundt seg i disse dagene, at han slipper å sitte alene med sorgen.

Da min mormor døde for noen år siden var det mange sim maste på at jeg måtte se henne før de lukket kisten. Kjempeflott at de spurte, men synes de kunne respektrert det når jeg takket nei. Jeg ville huske henne som den flotte, sterke kvinnen hun var, så veldig full av liv. Det er jeg veldig glad for at jeg valgte.

Alle mine søskenbarn så henne i kisten, og de er alle veldig glade for at de gjorde det, de sier det ga en slags avsluttning og at det fikk det til å synke inn at hun faktisk var død. Selv viste jeg en uke i forveien at hun jom til å dø akkurat den kvelden hun døde, og hadde ikke vanskelig for å innse at hun var borte.

Det er nok veldig individuelt hvordan man reagerer på å miste noen, og om man har best av å se den som har gått bordt før begravelsen eller ikke.

Håper du finner ut av hva som er best for deg.

Skrevet

Så trist!

Kondulerer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...