CMH Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 1) Jenta min blir snart 10 mnd, vi har nå fått tilbud om en MT til 600 kr ( brukt) Vits i å kjøpe? Vi går ca 30/40 minutter + - hver dag og de siste 15-20 minuttene er hun BESTANDIG utålmodig i vogna.. Det resulterer i at jeg må bære henne og trille vogna opp en laaang slitsom bakke. Eller når heisen i blokka ikke funker innimellom må vi bære henne opp 6 etg, tungt ( Hun veier rundt 9,5 kilo ++ ) En annen ting, som sikkert er et dumt spm. Kan man bruke bæresele på buss? Vi har ikke bilen på ettermiddagen, det er det pappa som har. Så da må vi gå eller ta buss. Kunne vært greit med den bussen på kalde dager, men er det lov å kun ha babyen i bæreselen på bussen? Tenker at de kanskje sitter "sikrere" i vogna, men den er så himla tung å trekke på bussen. Det er snakk om 4-5 stopp kanskje
Gjest Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Jeg er veldig fornøyd med met tai'n- Svigerinna mi bor i 4 etg, uten heis. Veldig kjekt med mei tai da. Jeg har brukt den mye. Vi reiser endel, med båt og fly og har hatt den på buss. Du kan ha ungen forran bak eller på hofta. Og den kan brukes opptil barnet er 5-6 år. du merker ikke at du bærer. Jeh lånte bort min til ei venninne som ble frastjålet den og veska, var ikke i tvil om å bestille en ny en. Men siden dollaren er lav ville jeg sjekket ut denne siden: http://www.babyhawk.com/ Her kan du disigne din egen betille lomme for 5 dolla ekstra osv. Den første kjøpte jeg på messe, nr 2 bestillte jeg der fra.
mamman til to gutter Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Vi hadde en babybjørn som vi brukte en sjelden gang fra sønnen vår var liten, det var stort sett når vi var ute og reiste og en veldig sjelden gang hvis han var veldig utålmodig og jeg måtte gjøre noe i huset og det skjedde kanskje 1gang i mnd eller noe, så vi brukte den veldig lite. Vi brukte den mest på en tur når han var 6-7mnd og da satt han med ansiktet ut det meste av tiden og syns det var helt greit. Når han var ca8mnd sydde jeg meg en meitai og den likte han aldri å sitte i. Ikke var det gøy å henge på magen med ansiktet mot meg og ikke var det gøy å sitte på ryggen og se over skulderen min. Jeg tror nok at han hadde likt det bedre hvis vi hadde begynt før og han var mer vant til å bli bært innover og ikke bare en veldig sjelden gang utover i babybjørnen, men for oss var det helt bortkastet å ha meitaien. Hvis du har mulighet for å låne en og prøve litt før du evt kjøper, så vil jeg anbefale det, for det er sent å begynne og bruke meitai når hun er 10mnd selvom sikkert noen blir veldig fornøyd når de får sitte i en da også.
MintCondition Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Ja, klart det er vits. Har båret jentungen på snart 4 i meitai´en vår flere ganger jeg.
CMH Skrevet 12. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2009 Åh, bra Tror bare vi kjøper den da. Utallige mange ganger jeg har tenkt at "nå skulle jeg hatt en bæresele" når hun bare griner i vogna. Hun liker ikke sitte i vogn. Men kan ikke barnet sitte forovervendt i mei tai?
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 12. november 2009 #6 Skrevet 12. november 2009 Jeg hadde kjøpt. Har båret ungen i elastisk sjal fram til vi kjøpte MT. Jeg satte pris på at det var så lett å få henne på ryggen i mt. Barnevogna er ingen sikkerhet på bussen for ungen, det må du ikke tro. Ingen krav til at småttisene må sikres på bussen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå