Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Kan noen fortelle hva slags prevensjon dere bruker,opplevde bivirkninger o.s.v? Skal begynne nå,men jeg trenger noen råd,vil bruke det som har minst hormonforstyrrelser,har reagert veldig sterkt tidligere:) Hvis i det hele tatt noen bruker da:)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Lady-comp. En liten computer som du måler tempen med under tunga hver morgen når du våkner og den gir deg rødt eller grønt lys etter som hvor fruktbar du er. Har brukt den i 8 år og er fornøyd. Funker like bara som p-piller om du følger lysene slavisk. Helt hormonfritt og du har til en hver tid oversikt over syklusen din. Minuset er at du må bruke annen prevensjon i de røde fasene, som kan bli ganske lange fordi den tar bra sikkerhetsmargin rundt EL. Kondom eller hoppe av i svingen (selv om sistnevnte ikke er helt hundre % trygt har vi brukt det i flere år, etter at pessar gikk ut av produksjon). Les mer på www.buenaventura.no.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Har prøvd p-piller, p-ring og p-stav. Reagerte dessverre sterk på alle sammen.. Nå har jeg tre valg, det er hormonspirall (skeptisk), kobberspiral eller sterilisering.. Mannen min har snakket høyt om at han skal gjøre det, men kommer aldri så langt så jeg skal snakke med min gyn om det neste gang..
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Du har FIRE valg, 09.24; Lady-comp også. Helt enkelt, hormonfritt og uten "fremmedlegemer" i livmora:)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #5 Skrevet 12. november 2009 unnskyld, jeg tenkte ikke over det.. Er litt skeptisk ama.. Er litt usikker på hvor mye "jobb" det er med Lady-comp også litt usikker på sikkheten desverre, men jeg skal lese meg opp på det..
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #6 Skrevet 12. november 2009 HI her:) Takk for ideen om Lady comp,genialt for meg,og når du sier at du har brukt den i åtte år,slavisk, selvfølgelig,da har jeg trua,har brukt kondom vi da,så det går jo greit med noen ganger med det,slipper ho hele mnd:)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #7 Skrevet 12. november 2009 Bare ett spørsmål,hva når man er syk og har litt feber? Ang lady-comp- HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå