Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Synes det blir fler og fler syke desto fler som vaksinerer seg jeg. Så er det de som har tatt vaksinen som blir syke også.. Mulig bare et veldig stort sammentreff blant folk jeg kjenner men.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Du kan ikke få influensa av vaksinen da den ikke inneholder levende virus, men vaksinen virker ikke hundre prosent (har hørt at den virker 70%, litt mer på friske voksne) så man kan bli smittet og syk selv om man er vaksinert. Forløpet er da antatt å skulle bli mildere
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Det tar jo 2- 3 uker før vaksinen virker, så man kan jo bli syk i mellomtiden også..
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Vaksiner belaster immunforsvaret veldig. Tror nok de fleste bør innse at forskning i stor grad er kjøpt og betalt av de som har økonomiske interesser. Men utrolig fint for legemiddelindustrien at det er så mange som ikke skjønner det. Forresten, legemiddelindustrien tjener årlig 600 miliiarder
Småtorsk Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 Merkelig at flere blir syke samtidig som at influensaen faktisk brer seg? Ikke i mine øyne.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 På nettet finnes det en historie om amerikanske marinegaster som ble vaksinert før de reiste ut med skipet sitt. Langt ute på det øde havet spredte svineinfluensaen seg på skipet. De hadde altså blitt smittet av vaksinen.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 hvorfor er det flest vaksinerte som blir syke da? Det skulle jo komme hysteriske topper både før i og etter skolestart. De kom aldri. Nå når de begynner å vaksinere, ja da skyter det fart. Det er kun risikogruppe som får ta test, det er nesten bare de som har blitt vaksinert. Labbene tester positivt i hytt og pine for tiden. Hadde jeg synset den andre veien, ville de fleste vært tja og kanskje. Denne veien er det kun konspirasjonsteorier. Til og med en 50 år gammel kvinne som kolapset i kramper 2 sec etter vaksinestikket (og var borte i 1 døgn) klarer de ikke å innrømme kommer fra vaksinen. DET sier bare hvor latterlige de er.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #8 Skrevet 11. november 2009 Øhh, de var vel kanskje smittet før de dro ut da... ?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #9 Skrevet 11. november 2009 Er det 1976 historien du snakker om? I så tilfelle kan den ikke sammenlignes.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #10 Skrevet 11. november 2009 jeg bor der de startet tidlig med vaksinering, og her er nesten ingen syke.. så det så!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #11 Skrevet 11. november 2009 Og sverige er vaskinert ferdig for lenge siden, og der er bare to døde.Så det så!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #12 Skrevet 11. november 2009 tilfeldigheter heter det. Så det så
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #13 Skrevet 12. november 2009 At flere vaksineres og at flere blir syke, skjer samtidig i disse dager. Det betyr IKKE at flere vaksineringer er ÅRSAK til at flere blir syke. I disse dager er det stadig flere som beygnner med lue og votter. Synes det blir flere svine-syke desto flere som begynner med vinterklær jeg. Det betyr IKKE at å droppe vinterklær gir noen beskyttelse mot influensa.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #15 Skrevet 12. november 2009 Denne influensaen smitter mye fortere/lettere enn vanlig sesonginfluensa.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #16 Skrevet 12. november 2009 Hos oss er ikke engang risikogruppen halvferdig vaksinert. De siste 2 ukene har man vel nesten ikke vaksinert noen pga mangler på vaksine...Hele kommunen har vært hardt rammet i de tre siste ukene. SKoler og barnehager har hatt 60 og 70% fravær. Alt er nok ikke svineinfluensa, men man antar det meste faktisk er det, da alle det er tatt prøve av (ikke mange da, men) har testet positivt for den.. Flere har vært innom sykehus med lungebetennelse, noen barn har vært inne over en natt eller to til observasjon... Ikke noe alvorlige tilfeller enda, men mange, lange sykdomsforløp. Så her har MANGEL på vaksiner gjort mange syke....Ingen av de jeg vet som har vaksinert seg, har blitt syke. Og jeg skal vaksinere oss, selv om vi har vært syke hjemme hos oss.:Da jeg ikke vet om det var svineinfluensa vi hadde..Og jeg kjenner et par barn som måtte på sykehus...Skummelt og se (og høre) hvor dårlig barna ble etter 3 uker sykdom og SÅ lungebetennelse......Det virker som det er bare lykketreff eller ikke om lungebetennelsen tar liv eller man overlever..Det finnes jo ikke medisiner, bare medikament som letter symtpomer og om DISSE ikke virker (som noen opplevde) er det veldig skummelt både forliten og stor,,,
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #17 Skrevet 12. november 2009 Det blir litt det samme som å si at storken kommer med barna for det er flere storker i by'ene og der er det flere barn. Det riktige er at det er flere storker i byene fordi de hekker i pipene (eksempelet er fra Storbritannia)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #18 Skrevet 12. november 2009 Hvor har du det fra at det er flest vaksinerte som blir syke?? Du har tydeligvis tilgang på statistikk som ikke resten av befolkningen har. Jobber du i KGB kanskje?? De som arbeider i Folkehelseinstituttet er ikke synske. La oss slå det fast en gang for alle. De har LURT PÅ når toppene skulle komme, og en stund antok de at man ved skolestart ville se en markant økning fordi skoler er en stor smittekilde med barn som leker tett og hoster på hverandre/ikke er opptatt av å vaske hender hele tiden. Folkehelseinstituttet har også sagt at vaksineringen vil være et KAPPLØP med tiden og det er nettopp det vi ser nå. Pandemien sprer seg med rekordfart og vi skulle gjerne hatt vaksinen for 1 mnd siden! Nå forsøker man etter beste evne å vaksinere så raskt som mulig samtidig som sykdommen spres raskt, og ja, den spres veldig raskt i skolene......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå