Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Jeg føler meg helt fin i formen! For 1 mnd siden sjekket jeg EKG - helt fin! Jeg har og helt fin kolesterol! Men jeg er overvektig og har høyt blodtrykk! POENGET er at jeg til tider kjenner et stikk i min venstre overarm. Så kjenner jeg det ikke igjen.. Men plutselig er det der.... Noen som vet hva det er?? Blir jo litt redd :-(
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Hei jeg er sykepleier og kan si så mye som at hvis det hadde vært noe med hjertet så hadde det vistes på EKG! så hvis du har tatt EKG når du har kjent dette stikket og det ikke har vært noe så behøver du ikke å bekymre deg. Det kan jo være bare muskelspenninger eller en nerve som er i klem, behøver slettes ikke å være noe alvorlig. Men det er fint at du er obs på det ettersom du har høyt blodtrykk. Har du tatt EKG akkurat når du har hatt smertene i ve. overarm?eller har du tatt det når du ikke hadde vondt?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Er det noe som har kommet nå i kveld, eller har du merket det lenge?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Tusen takk for svar. Jeg har kjent denne stikkingen i gjennomsnitt 2 ganger for dagen. Det varer bare 1 sek. Har hatt det de siste mnd.... Vet ikke om den stikkingen kom akkurat under EKG... Så da satser jeg på at alt er i skjønneste orden !!??? Tusen takk for svar enda en gang !! HI
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 Jeg hadde ikke satset på at alt var i skjønneste orden. Bestill en time hos fastlegen din, og få en undersøkelse. Man skal ikke gå å ha vondt!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 Det var jeg som svarte deg lenger opp. Som jeg skrev tidligere, så ville det uten tvil vistes på EKG dersom noe var galt. Og dersom det var noe med hjertet så ville du kjent det i brystet også! som krampetrekninger. Jeg tror ikke du behøver å bekymre deg, du har tatt EKG og det var fint så da har du i grunnen gjort det som kan gjøres hvis det er hjertet du er redd for. Men hvis du får sterke smerter i brystet og vondt oppover mot halsen evt. strålinger i ve. arm så må du selvsagt ta kontakt igjen! Men slik situasjonen er nå så ville jeg ikke bekymret meg. :-)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 TUSEN TAKK for svar ! Jeg har ikke noen sterke vonde følelser nei... :-) Godt er det ! Jeg er 29 år - ung og sprek ;-) (hihi) HI
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #8 Skrevet 11. november 2009 Du er ikke kardiologisk sykepleier, skjønner jeg;-) Du bør få legen til å henvise deg til en sykkeltest. Da blir det tatt EKG mens du anstrenger deg maksimalt.dette kan gi en indikasjon på om du er koronarsyk. Det finnes to typer hjerteinfart. (STEMI og NSTEMI) den ene typen vises ikke på EKG selv om det tas mens du infarserer, så det hun over sier stemmer ikke. Kvinner har også ulike symptomer på hjertesykdom enn menn og kan få atypiske smerter, feks vondt i tennene, besvime uten smerte,vondt i høyre hånd, tungpust o.l. Tviler på at du har/får hjerteinfarkt, men siden du plages av dette og har risikofaktorer ville jeg bedt legen sende deg på sykkeltest, og å skjekke kolesterolverdienen dine for evnt å sette deg på blodtrykksmedisin/kolesterolsynkende medisin. Hilsen hjertedame;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå