Gå til innhold

mat til baby 6 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte å gi fast føde til gutten vår da han var 4 mnd fordi jeg gir mme.

Han er nå 6 mnd og er oppe i 1 porsjon grøt daglig. Spiser også noe middagsmat og fruktmos, men det varierer hvor interessert han er i dette. Er mest glad i grøt. Han har i tillegg snudd døgnet slik at han er seent i seng.. og stuptrøtt når jeg vekker ham om morgenen - må vekke ham om morgenen for å forsøke snu døgnet tilbake, men er da så trøtt at han sover gjennom flaska og stell...

Vel det jeg ønsker er tips eller å høre hvordan deres dag ser ut ifht til mat. Gjerne av dere som startet med fast føde ved 4 mnd alder (dere har kanskje kommet lenger enn de som begynte da babyen var 6 mnd). Hvor ofte gir dere mat, til faste tider hver dag? Hva gir dere? Ett eller to grøtmåltider? Hvor mye mme ved siden av fast føde? Maten før melka eller omvendt? Osv..

Ønsker også tips ifht å få snudd døgnet.. Er utrolig vanskelig å få ham til å legge seg tidlig. Har prøvd det meste - stille og dempet belysning etter kl 8 osv. Men kom med råd!! Kanskje et tips om når gi grøt på dagen også ifht til soving...

Mange spm dette!! Men trenger desperat råd om hvordan få bedre rutiner. Håper på svar!!! Please! På forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom gjerne med forslag til en timeplan for mating og soving.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...