Gå til innhold

Dere med barn fra før?


bettyliss

Anbefalte innlegg

Merker dere noe på dem? Jenta mi på snart to år har i det siste blitt veldig klengete, og redd for meg. Hun hylskriker hver morgen jeg skal levere henne i barnehagen, og barnehagetantene sier hun liker ikke å være i sandkassa lenger.. Kan det være noe med alderen? Når det skal sies så har jeg vært litt dårlig i svangerskapet, og litt utafor. Kan det ha noen sammenheng tro? Ungene merker fort om det er noe, de er skjøre på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min unge merker en del til at jeg har vært sliten...Hun er redd for at mamma og pappa skal bli "borte"..huff :( Hun har også begynt å ha en del mareritt og vi sliter med å få lagt henne om kvelden.

 

Kan være at hun merker endringer både på meg og mannen min (som jeg liker å si til han så er han "sympatigravid":p) Men tror også dette er en fase når ungene i den alderen begynner å forstå mer. Har merket at dattra mi begynner å forstå konsekvenser av ulike ting,mens andre ting ikke.. Hun har også hatt stor språkutvikling i tillegg til at hun merker endringer på meg og samboern.

 

Ellers så tror jeg de største endringene kommer ,når den nye ungen kommer ,og vi prøver så godt vi kan å gjøre overgangen lettere. Vi begynte med det allerede når vi fant ut at jeg var gravid. Skal også møbler om på soverommet fra jul sånn at hun får tid på seg å venne seg til at det står en seng til der inne (selv om ungen sikkert blir å sove sammen med oss den første tiden,da bruke vi sikkert bare reisesenga for en periode)

 

Tror bare man må prøve så godt man kan å sette ord på hva det er man tror barnet sitt føler. I tillegg prøve å forklare hvorfor man er sliten ol. Det går seg nok til etterhvert! Man må bare alltid huske på å ta barnet sine følelser på alvor!

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...