Gå til innhold

Dere som eier bolig i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor bor dere?? Er på jakt etter å kjøpe egen bolig nå men jeg blir helt matt av de prisene. Ser det er billig på Holmlia, men det er kanskje en grunn til det? Er ikke fra Oslo, men har bodd her i snart 3 år(leier) nå som begge er i fast jobb etter utdannelse er det på tide å skaffe noe eget. Jeg jobber i i Oslo og datteren min har barnehageplass her, så vil helst ikke flytte ut av kommunen.Samboer jobber i nærheten av Gardermoen så han vil jo helst flytte nærmere dit.

Av diverse praktiske årsaker vil jeg blir boende her.

Vil helst bo i rekkehus, eller tomannsbolig da vi bor i blokk nå. Hadde vært ok med egen hage, da vi har hund også.

Bor nå på Marienlyst\Majorstua og er mest kjent i områdene i vest da jeg jobber der. Men ser jo at det mye billigere å bo på østkanten.

Noen som har tips til hyggelige plasser å bosette seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holmlia er så langt unna vestkanten du bare kan komme og det finnes flere steder utenfor bygrensa som er nærmere jobben din enn det. Det er en av grunnene til at Holmlia er billig, det ligger i gokk. En annen grunn er at det er en del integreringsproblemer der, for å si det mildt ... og det kommer fra en som elsker å bo på Stovner (som jo har dårlig rykte på seg pga høy innvandrerfaktor). Jeg ville nok heller bosatt meg i Nittedal enn på Holmlia og det er ikke mye lengre unna Oslo sentrum, men kan være litt dyrere.

Ellers liker jeg Gamle Stovner, Høybråten, Oppsal og Bogerud av steder hvor en kan få rekkehus under til 3 mill hvis man er heldig.

Skrevet

Oki ja du sier noe der. Holmlia ligger langt unna, så det på kartet nå.

Kunne tenkt meg å ikke flytte så innmari langt unna der vi bor nå, siden datteren min har barnehageplass 2 min unna her vi bor, meget praktisk nå da men :) Orker ikke bruke 1 time hver dag på levering.

Fant et rekkehus på Høybråten til 2,7, ikke så ille pris. Har fått beskjed av banken om å holde oss under 3 mill. Vil ikke ta på oss for mye heller.

H.I

Skrevet

Ammerud - som er så mye mer enn de triste blokkene. Se på rekkehusene i Lillogrenda eller eneboligen i alundamveien. FAntastisk område, stille, marka foran døra, veldig bra skole (vi har barn i fjerde), t-bane kjapt til sentrum, aktive idrettslag (håndball, basket, ski, orientering), kor, korpts, Spar/Rema/Coop/nærbutikk, ti min. til grorud senter til fots, nær Stovner og Linderud senter som har det meste, etc.

Og så er det jo kjempegreit til Gardermoen!

Skrevet

Lindeberg og Skullerud har masse fine rekkehus, og er ikke så dyrt :)

Skrevet

Du får neppe gode dager av å beholde bhg-plass på Majorstua og bosette deg i nordøst/sørøst. Men om du skal ta steget helt ut og flytte er det rimeligere utover alle veier østover, bare ta en tur og se - steder med dårlig presse har ofte mye bra likevel, type Stovner, Høybråten, og så har du hele Oppsal/Bøler/osv-området som er fint og ikke har Frogner-tillegg.

Skrevet

Hehe sier ikke at jeg vil bli boende akkurat her i området. Men Holmlia ble litt for langt unna barnehagen. Vil helst slippe å bytte barnehage, da syns jeg det er bedre at hun begynner på en ny skole når hun skal det.

H.I

Skrevet

Sånn sett, da har dere jo litt mer å velge i da :) Det er flere områder hvor du kan få fine rekkehus til under tre millioner.

Skrevet

Oki, vi får nesten ta en kjøretur en dag utover der å se :)

Men off har ikke lyst til at hun skal bytte barnehage altså...hmmm.

Nei vi får gnage litt på det før vi tar en avgjørelse. Savner bare å ha en egen hage. Her vi bor er det jo en stor felleshage men blir ikke det samme.

H.I

Skrevet

Ja har funnet en del rekkehus til den prisen, men jeg er ikke kjent i de områdene i det hele tatt. Ser det jo på kartet, men er ikke kjent med miljøet i det hele tatt. Men Oslo er vel Oslo all over, så forskjellige kan vi vel ikke være. Vil bare unngå de "versting strøkene".

H.I

Skrevet

Vi bor på Tonsenhagen, helt fantastisk hyggelig område!! Det ligger på nordsiden av byen, rett ved siden av Grefsenkollen med ti min å gå til Grefsen. Er et skjermet, stille, grønt område med nærbutikk, badedam og lysløypenett/turstier rett utenfor døra da det ligger helt opp til marka. Det som er så fantastisk med T er at det ligger helt opp mot skogen og likevel er det kort vei til sentrum. Hvis man skulle bo like nærme naturen helt på øst- og vestkanten må man kjøre en halvtime for å komme til byen.

Mne det der et område hvor man betaler for beliggenheten og det er ganske dyrt her, dessverre. Vi har en 70 kvadratmeter stor leil (3-roms) og den betalte vi 1.9 mill for. Rekkehusene her som er 120 kvadrat koster 4.3 mill.. MEN- det er kort vei til veitvet herfra og der har de fine rekkehus med takst på 1.7- 1.8. Bakdelen med de er at de ligger nærme vei og t-bane, men de er verdt en titt. (Beverveien, grevlingveien, bl.a). Selv om jeg må si det er et mye hyggeligere strøk vi bor i. Jeg ville gjerne til T. fordi de har en fin. liten skole med bra rykte. Veitvet skole har litt emr problemer. Men hvis man har barn som ikke skal på skole på en stund kan det jo være et alternativ frem til skolestart:)

Skrevet

Som flere her er inne på, så ville nok også jeg sett nord- eller østover. Stovner (Grorudalen) var også det jeg tenkte på. Da kan du ta banen inn til byen f.eks. Litt billigere der, og nære marka her også.

Vi bodde også på Majorstua (eide, riktignok), og flyttet nærme Gardermoen. Fantastisk å bo midt i naturen, men her er det nå bøgda også da ;-) Blir litt for langt herfra dersom man jobber på vestkanten, synes jeg.

Selv om du synes det er dumt at barnet skifter barnehage, så må jeg bare understreke hvor utrolig deilig det er å ha hage! Har også hund, og livet er bare så mye enklere nå som vi slipper alle trappene, betongen og asfalten. Vi flyttet nordover fordi prisene i Oslo, og sørover/vestover er helt hinnsides.

Se på aktuelle hus den veien, og dra på visning, bare for å ta en nærmere titt på områdene. En god måte å se hvordan markedet er på disse kanter.

Lykke til med husjakten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...