Gå til innhold

26 uker og i superform, men fullt sykmeldt

Anbefalte innlegg

Skrevet

... på grunn av muuuligheter for for tidlig fødsel. Lmh min er nå 20mm, traktformet. Ingen krise, jeg er ikke sengeliggende eller noe. Men sammen med sterkt nedpress (vanlig for tredje- og endafleregangs), og mye kynnere (som tar langt nede og oppleves som vonde og ubehagellige), har legen gitt meg full sykmelding og beskjed om å gjøre minst mulig og ikke løfte.

Så nå legger jeg strikke- og hekleplaner, tenker ut hvilke bøker jeg skal lese... og kanskje rusle meg småturer og kjøpe julegaver (små, lette;-)

Flere i lignende situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 27+6 og i samme situasjon :) Ble beordret sengeliggende i uke 14. Men man lærer seg hva man tåler, så jeg tusler litt rundt :)

Lært meg å strikke, hehe. Noe må man gjøre på?

Skrevet

Er sykemeldt av samme grunn. Hadde premature rier med nr. 1.

Skrevet

Ja, jeg tusler rundt og koser meg, jeg:)

Koselig med svar, forresten:)

Jeg har forstått det slik at 20mm ikke er helt krise, men er sykmeldt for sikkerhets skyld. Kan jeg spørre om deres lmh?

Men dere, angående fysisk aktivitet. Er det greit å sykle på ergometersykkel/ spinning?

Kan jeg gå meg daglige, rolige turer? Burde selvfølgelig spørre legen min om dette, men kom ikke på det sist da jeg ble sykmeldt:)

Skrevet

Vet ikke lmh, (legen sier hun helst ikke vil pelle og risikere å fremprovosere noe hvis hun ikke må).

Jeg tar ting på feelingen, har prøvd meg litt frem ang hva som er for mye og ha som går bra. Får veldig fort kynnere, og da er det bare til å legge seg ned :)

Du kan visst gjerne gå tur hvis det ikke fremprovoserer kynnnere eller mensvondt. Men ta det superrolig og ikke vær overmodig, dette er ikke noe å tulle med...

Det er utrolig variabelt hvor mye man tåler, noen får ikke lov til å dusje hver dag mens andre kan ha normale hverdager men ikke trene...

Skrevet

Jeg måler lmh med innvendig ultralyd på sykehuset. Har aldri tenkt på at det kan fremprovosere noe. Stoler på legene.

Overlegen sa bare at jeg skulle kutte ut det hardeste aktiviteten, ikke løfte og egentlig ta det så mye med ro som mulig.

Jeg er vant til mye kynnere fra tidligere svangerskap, men har aldri vært bekymra for dem. Så det er litt nytt for meg å ta hensyn slik jeg gjør nå. Nei, man skal ikke tulle med dette:-) Har jo lyst til at bittelillebror skal være der inne til han er ferdig;-)

Grunnen til at jeg tenker på ergomentersykkel som et ok treningsalternativ er jo at presset da er minimalt på lmh, slik jeg ser det. Man sitter jo:)

Er så uvant å ha et slikt svangerskap når jeg har erfaring med to normale, uten noen form for risiko eller komplikasjoner. Kun disse kynnerne (blitt sykmeldt rundt uke 32-34 begge gangene pga disse), og litt ryggvondt. Normalt, altså;-)

Nei, vi får ta en dag av gangen og lytte til kroppen, som dere sier. Jeppjepp:)

Ha en deilig fredagskveld!

Skrevet

Nei, tror legen min er litt vel forsiktig :) Er vel ganske normalt å måle. Men spiller ikke sååå stor rolle, er allerede hjemme så nå går det på feelingen hvor mye jeg gjør :)

Tror da ergometersykkel skulle være greit, hadde hvertfall prøvd. man blir jo hoppenes gal av å sitte i sofaen hele tiden...

Bra du ikke stresser, stress kan visst fremprovosere kynnere det også. Etter hva jeg hører;)

Deilig å høre fra en som har evnene til å se det postive i en situasjon, begynte å bli litt sprø av all klagingen til visse...

Kos deg masse videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...