Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 ...Vet man ikke kan gjøre barna sine arveløse, men kan han skrive et testamente, slik at et av tre barn får mindre enn de to andre?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 2/3 deler skal vel deles likt mellom alle 3. så kan han velge å gi den siste 1/3 delen til de 2 andre i ett testamente..
Gjest Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Si det. En advokat må vel uansett til hvis man skal sette opp et testamente, noe som uansett er greit å ha, så jeg ville vel startet i den enden. Ellers er vel den enkleste løsningen sannsynligvis å gi bort gaver mens man fremdeles er i live til dem man foretrekker.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 Det skulle vært lov og gjort barna sine arveløse.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 Hvorfor i all verden vil han gjøre sønnen sin arveløs? Stakkars gutt som har en drittsekk til far.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #8 Skrevet 11. november 2009 Dere kan få til ulike ordninger der det blir resultatet, søk hjelp fra en advokat eller rettshjelper. Ville ikke prøvd meg på det uten kyndig hjelp.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #9 Skrevet 11. november 2009 Til første 21:44. Drittsekk av en far? Hva vet du om dette? Han har gjort grove grove ting mot sin far.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #10 Skrevet 11. november 2009 Og hvem var med å oppdra denne sønnen, da?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #12 Skrevet 11. november 2009 går ut fra at du ikke er mor til denne gutten siden du syns det er ok å ta fra ham arv.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #13 Skrevet 11. november 2009 Ja sikkert, er nok alltid sønnen sin feil når pappa finner en ny dame også skal sønnen hans ut av familien, Har sett flere tilfeller av dette, pappaen blir snurret rundt lillefingeren av sin nye¨dame og far og sønn sklir mer og mer fra hverandre.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #15 Skrevet 11. november 2009 Han har falsket underskriften til far, så vi måtte selge huset. Tatt opp masse gjeld i fars navn.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #16 Skrevet 11. november 2009 Uff, samme hva ungene mine måtte finne på å gjøre mot meg ,ville jeg aldri klart å gjøre noen av de arveløs. Eller kan ihvertfall ikke komme på en grunn god nok for å gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #18 Skrevet 11. november 2009 Å ta opp gjeld i farens navn, forfalsking av underskrifter etc. Dette er gjeld faren ikke hefter for, det er gjeld sønnen må ta på seg. Det er dessuten straffbare forhold. Om faren ønsker å ta på seg det økonomiske ansvaret her, så kan det gjøres som forskudd på arv og slik dra ned denne sønnen sin pliktdelsarv. Gå til advokat!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #19 Skrevet 11. november 2009 Jeg skjønner ikke at alle tror at man må elske alle sine voksne barn like mye. Min bror f.eks. har gjort mange stygge ting mot foreldrene mine (og ja, de er fremdeles gift med hverandre, ikke alltid den sleme stemoren!), så de har faktisk begynt å gi store gaver til meg og min søster. Av det som er igjen får broren pliktdelen men ikke 1 kroner mer, pliktdelen er forresten 1 million maks.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #20 Skrevet 11. november 2009 Ja, han skal ta seg en tur til advokat, så får han ta det derfra. Dette er så forferdelig.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #21 Skrevet 11. november 2009 greit å opplyse om slikt med en gang. trodde det var en guttunge som skulle fratas arv.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #22 Skrevet 11. november 2009 Tør ikke å tenke på hva jeg hadde gjort om sønnen min svindlet meg på denne måten.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #23 Skrevet 11. november 2009 Man har mulighet til å skrive et testamente der man beskriver hvordan man vil gjøre delingen mellom barna og samtidig be om at dette respekteres. Dette er ingen fasit, for dersom det ikke respekteres så sliter dere jo. Man har også muligheten til å begrense pliktdelsarevn til 1 million pr barn, det er den eneste begrensningen jeg kjenner til. Men denne vil jo være ganske så effektfull dersom det er snakk om store formuer som skal arves. Vi har valgt å begrense pliktdelsarven til alle våre barn slik at det er mulig for (spesielt) meg å sitte igjen med huset dersom samboeren min skulle falle fra. Den siste frie 1/3 av arven er vel forresten kanskje mannen din mest interessert i at du skal arve. Når det gjelder en sønn som har forfalsket underskriften så regner jeg med at dette er en ungdom det er snakk om??? Unge mennesker gjør som kjent ofte noen feil før de vokser seg til modne forstandige individer. Det kan jo være det ordner seg med tiden.
Cat.68 Skrevet 11. november 2009 #25 Skrevet 11. november 2009 Det er mulig det finnes mennesker som ikke elsker sine barn like mye, og det finnes de som gjør fæle ting mot sine foreldre. De gjør det som oftest pga utenforliggende omstendigheter, ( oftest psykisk/fysisk sykdom, eller avhengighet av forskjellig slag) . Hvis det handler om økonomisk svindel kan man omgjøre den svindlede summen som et forsktt på den arven man egentlig hatt krav på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå