ElleL Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Mens vesla sov i ettermiddag leste jeg gjennom endel innlegg her inne. I en av trådene skrev flere av dere hvor kort det var til terminene deres og da slo det meg hvor fort tiden har gått. Jeg ble faktisk litt vemodig med tanken på at jeg ikke går å venter på at min lille engel skal bli født samtidig som jeg er så enormt lykkelig over at hun er her. Merkelig. I dag er hun åtte måndeder gammel og det er et privilegium å få være hennes mamma. Hun har nå reist seg opp på to og flytter seg rundt med støtte. Hun ler høyt når jeg "spiser" føttene hennes, liker det ikke når jeg sprøyter saltvann i nesen hennes, syns hunden vår er fascinerende, er som en ål på stellebordet og er den jeg elsker aller mest. En venninne av meg ga meg et råd som jeg er så glad jeg fulgte. Hun sa: hver alder har sin sjarm. Ta vare på alle minnene og all tiden med barnet ditt, du får dem aldri igjen. Og hun hadde så rett, så rett. Prinsessen min blir aldri nyfødt igjen og aldri to måneder, eller tre, fem eller syv måneder. Så jeg er veldig glad for at jeg tok meg tid til å nyte hver dag med henne selv om jeg har vært så trøtt til tider at jeg har sovnet med brødskiven i hånden klokken 19 om kvelden. Så til dere som nærmer dere termin, er nygravide eller fremdeles jobber med saken; gled dere. Ta vare på de gode og de ikke fullt så gode øyeblikkene. De kan ikke oppleves på nytt og man glemmer så altfor, altfor fort. Og til min lille Prinsesse: Jeg elsker deg:-)
liesje Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Så hyggelig å lese dette ElleL, kos deg med velse jenta. Dette gir inspirasjon og mot til å holde ut. Klem
venusstjernen Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Så fint skrevet, ElleL : ) Jeg blir helt rørt her jeg sitter på overtid og venter på at gutten min skal blir født.... snufs
Månestråle75 Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Dette kan jeg skrive under på ) Klem fra
Endelig gravid igjen*klarforny Skrevet 12. november 2009 #5 Skrevet 12. november 2009 Ååå det kom noen tårer her og nå ja, ja tiden går så alt for raskt de første årene for uthviklingen går jo som et lyn.
Storkmor? Skrevet 12. november 2009 #6 Skrevet 12. november 2009 Det var utrolig fint skrevet... Rørt!
Kath:) Skrevet 12. november 2009 #7 Skrevet 12. november 2009 Snufs! Det rådet skal jeg følge:)) På tide å kjøpe eller ønske seg videokamera til jul! Jeg skal foresten støpe av magen en av dagene nå med gipsbandage. Den kan være morsom å se på senere:))
Bea Skrevet 13. november 2009 #8 Skrevet 13. november 2009 Så enig så enig. Tenkte på det her om dagen at jeg aldri har følt jeg har levd så i nuet så nå!
snuffe Skrevet 14. november 2009 #9 Skrevet 14. november 2009 Enig med du. To måneder har aldri gått så sakte som de siste to før termin, og aldri så fort som de to første etter hun ble født. =) (Et vennepar av oss fikk barn her om dagen, og kona påsto hun var misunnelig - "for de har sånn ordentlig nyfødt!" og mente vi burde få en til på rappen, siden frøkna vår er blitt så stor... hun er straks åtte uker, hehe).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå