Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden ca uke 10 har jeg hatt UVI jeg ikke blir fullstendig kvitt, har ikke vært noe plaget av dette tidligere i voksen alder. Nå i uke 23 er det fortsatt forurensing i urinen, men dette er snillere bakterier (tror jeg) i og med at jeg ikke har symptomer. Jeg har kanskje symptomer 1 dag her og der, så setter legen meg på antibiotika slik at plagene forsvinner igjen i løpet av en dag. Men allikevel, urinprøvene holder seg ikke "rene" lenge etter, selv om jeg har gått på sterke kurer.. Noen som har gått igjennom denne leksa før og har erfaringer å dele? Hvordan forebygge? Jeg gjør alt for lite selv :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en sikkelig runde med UVI, et tips er å drikke mye appelsinjuce. Appelsinjuce er så sterkt og fungere dårlig sammen med bakterier i en uvi.

Skrevet

Ja, ser det går igjen dette med appelsin juice.. Hva er egentlig rett mengde her? Funker sitron vann like bra? Litt usikker, det er hverken bra for tenner eller nyrer..

Har kjøpt tranebærsaft da :)

Skrevet

Tiss etter sex, ikke vær kald på bena, hold deg unna sukker. Drikk "sure" ting som appelsinjuice. Ha god hygiene der nede..

Bah, har aldri hatt uvi, men nå har jeg hatt 2 uvier på kort tid, og blir skitdårlig av pillene.. :( Blææærk.. Endelig ferdig med svangerskapskvalmen, så må jeg trykke i meg 2 tabeletter 3 ganger om dagen, som ender med at jeg er dårlig igjen.. Huff..

Hehe, det var min lille klage..

God bedring hvertfall.. :)

Skrevet

hei -

jeg har utrolig nok sluppet unna uvi så langt i svangerskapet (er 31+2) og jeg sier utrolig fordi jeg har hatt det regelmessig, et par ganger i året, siden jeg var 7... men de siste 10 åra har jeg mer eller mindre klart å unngå full infeksjon ved at jeg har kjent igjen tegnene...

når jeg kjenner at det kribler så tar jeg 1 liter appelsinjuice på styrten - og det har altså fungert utmerket i ca 10 år... er bare de gangene hvor jeg ikke får drukket i tide at jeg har fått full infeksjon..

tror ikke sitronvann gjør nytten, altså... kan du ikke pusse tennene etter å ha drukket juicen? må jo ikke drikke litervis om dagen...

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...