kajfla Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 har sett at det har vært en del nøstebarn tråder her, men jegg leser ikke de trådene som ikke interesserer meg, så derfor vet jeg ikke om mitt spørsmål har vært før... men ullfrote sparkebukse.... er det noen som har den og er fornøyd? syns det er ganske dyrt, men den ser så deilig ut å leike i.... noen formeninge?
Gjest Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Oppskrytt! De andre ullmerkene har minst like gode ullklær, til under det halve av hva det koster hos nøstebarn.
kajfla Skrevet 11. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2009 ok... men vet du tilfeldigvis om noen som har tykk sparkebukse? har ikke funnet det noen plass....
Gjest Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 http://janus.no/default.asp?id=176 http://www.devold.no/stillongs/default.aspx?menu=245 http://www.devold.no/stillongs/default.aspx?menu=353 https://www.stormberg.no/no/Produkter/Gutt/Gutt-1-7/Undertoy/ull/Snurre-ull-dress/ for eksempel....
Ranveig R Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 Eg såg ingen sparkebukser i linkane. Men det kan jo vere at eg ikkje leita godt nok. Vi kjøpte Nøstebarn ullfrotté sparkebukse utan fot til 1-åringen vår til jul i fjor. Kjøpte den ganske stor (str 92), men ho kunne fint bruke den allerede då. Ho brukte den heile vinteren og våren og vi tok den fram igjen no i september. Reknar med at ho kan bruke den heile vinteren. Den ER kjempefin å bevege seg i, og så er den tjukkare enn ullfrottéen til Janus i alle fall. Ja, det er dyrt, men når den kan brukast i halvanna år utan å bli utslitt/hullete (eg trur ikkje vi har eitt einaste Janusplagg som eg ikkje har måttet stoppe) meiner eg det veier opp for prisen )
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 det er ingen av de andre merkene som nevnt over som har sparkebukser. den ullfrottebuksa fra nøstebarn er bare herlig!! Nøstebarn er ikke oppskrytt, ullen er mye varmere enn feks janus.
Gjest Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 Mener å ha sett sparkebukser i krinkleull. Ellers er jeg klar over at det muligens ikke var noen sparkebukser i de linkene jeg hadde funnet, Ranveig, men det var jammen meg mange gode alternativer! Jeg ble meget grundig kurert for nøstebarn da jeg kjøpte ullpysj som så absolutt ikke svarte til forventningene jeg hadde fått etter å ha lest den fantastiske omtalen fra nøstebarn. DET var mange bortkasta penger, det!
RockMyWorld Skrevet 11. november 2009 #8 Skrevet 11. november 2009 Elsker sparkebuksa fra nøstebarn!!!! Elsker i det hele tatt nøstebarn, mulig det er veldig oppskrytt, men mini her i gården går selv og plukker ut de plaggene i skuffen! Kjøper alltid klærne derifra litt store iom at de er såpass dyre, men de blir brukt så mye at jeg synes det er verdt det. Min erfaring er også at slitestyrken er bedre enn på flere andre ullprodukter på markedet.
Gjest Skrevet 11. november 2009 #9 Skrevet 11. november 2009 Jeg ville ikke kjøpte oppskrytte Nøstebarn før vi fikk ei jente i bhg som brukte det. Da ble jeg forelsket og handlet til mine barn. Har handlet siden. Jeg har et barn med dårlig blodsirkulasjon. Hun kan ikke bruke annet enn ull fra høst til vår. Fargene holder seg helt fine. Bare den naturfargede strømpebuksen har blitt preget av matflekker.... Vi har brukt samme strømpebuksene i 14mnd nå! Med opphold fra mai til august. Ullfrotten er nydelig. Den er forholdsvis tynn og varmer enormt. For barn med "normal" temperatur er de kanskje litt vell varme så lenge det ikke er flere minusgrader ute? Det eneste negative jeg har å si om buksen er at mat setter seg fast i stoffet. Prim blir sittende som partikler selv etter vask de første mnd. Nå har vi ikke det problemet lenger. Så poser den seg veldig rundt leggen. Selv nå som buksen strengt tatt er for kort til henne legger den seg som en pose om leggen. Det er slikt jeg hater å gå med selv! Det absolutt positive er holdbarheten (ikke bodyene!) og at noe så tynt kan varme så enormt mye. Vi har joggedress og heldress fra Janus også. Jeg er like fornøyd med de. Kanskje mer..... Joggebuksen poser seg ikke rundt bena, den er tynn og den varmer godt. Kun på de aller kaldeste dagene må vi lete frem Nøstebarn, da holder det ikke med Janus. Men det har vell sammenheng med at hun er veldig kald generel.... "Normaltemp" er 36gr. om vinteren. Når det gjelder luene til Nøstebarn er det ingen over og ingen vedsiden
kajfla Skrevet 11. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 11. november 2009 jeg er veldig fornøyd med Janus, og spesielt buksene, men jeg savner en god sparkebukse. Det virker så godt med noe helt over ryggen lissom. Er generelt sett fornøyd med all ull jeg har prøvd...men kanskje den sparkebuksa med 70%ull og 30%silke er litt bedre da, pga hun er ikke kald av seg, og den er til å leke inne med. takk for mange linker og gode tilbakemeldinger!
mormor.com Skrevet 12. november 2009 #11 Skrevet 12. november 2009 Jeg har bare nøstebarn til barna, mens den elste har litt janus. Nøstebarn sine klær er hare supper hærlige. Fargen holder seg og ikke minst formen på klærne! Hvis du velger Nøstebarn så bør du kjøpe litt større en vanlig, det går ann å brette opp armer og ben. Greit å gjøre det siden prisen er litt dyrere enn andre ull. Jeg bare elsker Nøstebarn. Hvis du går for Janus krikerull så må du være obs på at det ikke er 100%ull. Men krikerull er også da veldig slite sterkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå