Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 http://www.dinside.no/826848/besafe-combi-x2-sikker-eller-farlig-hvem-har-rett http://www.dinside.no/825489/de-sikreste-og-farligste-barnesetene Tingen er altså merkelappen "best i test". I denne testen "vinner" Maxi Cosi Priorifix (i klassen 9-18kg), et sete jeg er sikker på at er et bra sete. Men poenget er jo at det er forovervent! Jeg er jo ikke så dum at jeg tar et testresultat som det eneste retningsgivende, så jeg skjønner jo også at det da er et uaktuelt sete for min 8,5mnd gamle gutt som veier ca 10kg, men som ikke er bilsyk og ikke klager på å sitte bakovervent. Men det er jo innmari kjapt gjort å anta at det da er sikrere enn andre seter i samme test, som har fått dårligere poengsum men er bakovervent. Eller er det bare jeg som problematiserer resultatet? Må også hive meg på flere andre som har latt seg forbløffe over at de i denne testen slår sammen kombikarakteren i stedet for (som tidligere) å teste forover for seg og bakover for seg (eks izi combi som før har fått karakterer uavhengig for når det er forover og bakover, i motsetning til nå, hvor den dårligste karakteren blir karakteren som oppgis enten dette er forover eller bakover). Dette for å unngå forvirring, men jeg må si det ikke akkurat oppfylte sin hensikt for min del i alle fall. Hva mener dibberne?
Neijasså... Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Den testen provoserer meg også... De burde absolutt ha oppgitt testresultater for kombistolene både framovervendt og bakovervendt slik som de har gjort tidligere. De aller fleste (håper jeg) bruker jo disse stolene bakovervendt, og alle starter i hvert fall med det! Og ved å opplyse om resultater begge veier så hadde kanskje flere unnlatt å snu barna sine før de må også. Bakovervendt er alltid sikrere enn framovervendt!
Babyønske �� Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Dette er samme testen var i tv2 hjelper deg og Foreldre & Barn tidligere i høst, og den ble den gang behørig diskutert her inne. Jeg er også skeptisk til denne testen. Jeg kommer ikke til å ta hensyn til den nå når jeg skal velge ny bilstol til min lille gutt. Både det at de får en forovervendt stol som vinner, og at de for det meste fokuserer på hvor vanskelig det er å feste stolene riktig og hvor farlig det er å feste feil syns jeg virker helt rart.. At mange av stolene som er testet også kommer med isofix, er knapt nok nevnt og heller ikke testet. Jeg syns også det er vanskelig å få klarhet i om de har testet selve stolene eller om det bare har testet hva som skjer om stolen ikke er festet riktig. Tror jeg heller forholder meg til tidligere tester når jeg nå skal til å kjøpe ny stol ja.
Gjest Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Det er et skrekkelig dårlig signal at det er en forovervendt stol som vinner en sånn test. Jeg blir temmelig svett hver gang jeg ser små unger, godt under 2 år, som sitter forovervendt. Jeg har SÅ lyst til å spørre disse foreldrene om hvorfor de velger å sette barnet forovervendt, men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå