Gå til innhold

Noen som temper her? Er det en egen tråd for det? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle begynne å tempe, har kjøpt inn utstyr og fått bruker på fertilityfriend.com... Venter bare på at mensen skal komme i neste uke (100% sikker på ikke treff denne mnd)...

Men hadde vært greit å kunne "snakke" med noen om det her... Er det noen erfarne tempere her, eller noen ferske som meg? De sto på den skjemaet at en burde begynne å tempe på første mensdag, men jeg tenkte - ah, greit å bli kjent med systemene og sånn før det er "skikkelig" :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Det er ikke en fast tråd da, men du kan jo starte den? :) Hvis jeg var deg ville jeg bare begynt å tempe nå, så kan du nå følge med tempen resten av denne syklusen.

Jeg pleier f.eks ikke å tempe når jeg har mensen, men kanskje starte en dag etter, men pass på å få minst tre målinger før forventet EL..

Lykke til med tempingen :)

Skrevet

Så koselig at du svarte elisabeth!

Jeg har faktisk tempet i to dager nå, hihi - bare for å se... Spennende å følge med...

Temper du hver dag - utenom når du har mensen?

Jeg testet i dag i halv syv tiden, da merket jeg at jeg ikke hadde den skikkelig under tunga liksom, var så trøtt. Da ble den 36.03 - jeg tok en til test, der jeg la den under og mer inntil tunga, da ble den 36.75... Det er jo ganske stor forskjell! Men antar det er den siste som er riktig.

Ser du skal ha ny IVF i november - så spennende! Åh, ønsker deg lykke til... Er det snart du skal?

Skrevet

Hei

Jeg har tempa i 4 mnd. nå Ble gravid, men hadde en sa etter 5 uker, så da var det på-ann igjen.

Så vidt jeg vet skal man ikke ta tempen i munnen. Nettopp på grunn av det du erfarte, tempen kan variere så veldig.

Jeg synes det er lurt å begynner å tempe allerede nå. Så har du "referanse temperatur" neste måned å sammenligne med når det nærmer seg IKM. ;-)

Jeg temper hver dag, jeg har erfart at el kan variere litt, og ved å tempe hver dag er jeg hvertfall sikker på at jeg ikke "mister" en el. Jeg prøver så godt som mulig å tempe til samme tid hver dag. Om måling av temp blir forsinket (eller blir gjort tidligere en dag,) skriver jeg bare en notat ved siden av datoen om når klokka jeg har tempa.

Mye nyttig info kan du også finne på www.pernille.info

Lykke til ;-)

Skrevet

Hei, hei! :)

Jeg har tempet siden juli, og begynner å føle meg rimelig trygg på dette. Jeg startet med temping 2 måneder før jeg skulle begynne å forsøke å bli gravid for å bli litt kjent med syklusen min. Det kan jeg virkelig anbefale :)

Jeg bruker et produkt som heter Baby-comp, og den er laget for å tempe i munnen. Man kan fint måle temperaturen i munnen, men det må gjøres riktig. De aller fleste kan ta temp i munnen, men om det viser seg at man får veldig svingende resultater til tross for at man gjør det riktig bør man kanskje gå over til vaginal eller rektal-målinger.

Regler for temping i munnen:

- først og fremst skal termometere GODT UNDER tungen, så langt bak som mulig. Munnen må LUKKES hele tiden under målingen.

- forsøk å måle på samme sted hver morgen

- hvis du sover med vinduet åpent skal du ikke tempe på den siden du har ligget mot vinduet, da kan tempen bli lavere. Det samme gjelder egentlig om man har ligget på dene ene siden, da kan tempen bli høyere. (dette er forskningsbaserte retningslinjer for temperaturmålinger i munnen) :-)

Regler for temping av basaltemperaturen generelt:

- forsøk å måle til samme tid, hver morgen, med minimum 3 timers sammenhengende søvn.

- unngå å måle morgenen etter du har drukket alkohol

- unngå å måle når du er syk/feber

:-D

Veldig mye oppramsingsinfo her, altså, men håper du har bruk for noe av det!! :-D

Masse, masse lykke til!!

Vennlig hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...