Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Er sammen med en som har en sønn på ni år fra før. Vi har vært sammen i mange år før vi fikk barn sammen nå i år. Han har ikke mye familie og besteforeldrene har alltid pakket på sønnen en haug med penger hver gang vi er der. Da snakker jeg over 1000 kr en til to ganger i måneden. Når vi fikk barn var vi å besøkte de flere ganger uten at vårt fikk noe som helst. Gutten fortsatte å få. Da vi opprettet konto til vårt barn sa samboeren min en gang at hun hadde konto hun også... hint, hint.. Da fikk hun også litt penger, men bare halvparten eller under det så mye som gutten hans får. Han har jo allerede fått titusenvis av kroner opp gjennom årene. Hvis noen skal få mer enn den andre så må det jo være den som er nyfødt synes jeg da.. Høres sikkert ut som jeg prøver å "grabbe" i meg så mye som mulig til mitt eget barn, men jeg synes rett og slett det er litt urettferdig jeg. Vi kan jo ikke si til de at vi vil at vårt felles barn skal få like mye som broren. Hva synes dere?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Har også det problemet, skikkelig urettferdig. Her er begge barna felles, men bare den eldste får penger. Hun får tusen mens andremann får 200 for eksempel.
DK+2 Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Helt sykt å gi så mye penger da, det er noe de færreste har råd til, ikke er det bra heller for barnet som vokser opp og tror det skal være sånn. Veldig urettferdig for de andre og.
Kleint Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 Hadde ikke tatt imot penger til den eldste om de ikke kunne gitt den samme summen til minsten. Dette er en prinsippsak. Og så lenge de gir penger, bør det være likt. Hadde barna fått gaver, spiller det ingen rolle om summen er den samme.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 Ja det synes jeg også. Gutten har jo ikke peiling på hva penger er verdt. Vi har foreslått at de kan sette rett inn på kontoen hans, men det vil de ikke, for da føler de ikke at han får det fra dem på en måte (hvis dere forstår). De har bare tre etterkommere og feit pensjon, så de har råd i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 Vi deler dem likt mellom dem uten at de ser. De ender alltid opp med det samme.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #8 Skrevet 11. november 2009 Det er jo en metode, men føler liksom at det er litt "uetisk". Som å stjele fra han eldste... HI
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #9 Skrevet 11. november 2009 Samme situasjon her også. Mye penger og gaver til de eldste barna fra besteforeldrene og ingen ting til fellesbarna. I år fikk barna hans fra første ekteskap bursdagspresanger, eller kort med penger, og ingen ting til våre barn. Jeg synest jo unektelig at det er litt snålt.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #10 Skrevet 11. november 2009 Jeg må legge til at om det var mine foreldre som holdt på slik, og forskjellsbehandla ungene mine, så hadde jeg sagt klart i fra om at det var uakseptabelt og at vi desverre ikke kunne akseptere slike gaver, jeg ville også ha spurt om forklaring.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #11 Skrevet 11. november 2009 Det er barnefarens besteforeldre... De er gamle og litt snåle kanskje... Ikke så lett å forklare ting for de. De er rundt nitti år.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #12 Skrevet 11. november 2009 Hvorfor kan dere ikke si at dere ikke vil at de gjør forskjell da? Er vel bedre nå enn før jenta deres kommer og spør dere hvorfor de gjør forskjell. Om de ikke er like glad i hun som han. Hva hun gjør feil osv. Eller bare si som tidligere sagt. Om de ikke for like mye trenger ingen få.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #13 Skrevet 11. november 2009 Helt idiotisk å gi ungene så mye penger om de ikke faktisk trenger det av noen spessiel årsak. Hvis det likevel skal gis penger har jeg en forståelse for at de eldste får mest. En baby trenger ikke noen egne penger. Det gjør en 9 åring, for ikke å snakke om en tenåring.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #14 Skrevet 11. november 2009 Det kan jo hende dette som da er barnas oldeforeldre (?) har et spessielt godt personlig forhold til denne gutten. Det har de ikke rukket å få med det nye barnet enda. Noen får et godt forhold til en person, noen til en annen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå