Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 hmmm..holder på å søke om overgangsstønad, og krangler litt med nav ang adresse bla bla bla.. det skal løses. nok om det... må man ikke få "penger" minst 6 mnd før fødsel?? jeg er 2 mnd på vei. har da max en mnd å rekke å få os osv på, før jeg mister sjansen på alt med penger??? det kan da virkelig ikke gå??? da sitter jeg faen meg fint i det!!! hvis jeg aldri får penger.. innen den tid
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Os kan du først begynne å motta 2 mnd. før termin. Jeg har fått beskjed fra NAV at jeg kan søke os når jeg har vært på ul og fått vite termindato
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 altså jeg har en fra før, og jeg skulle søkt os for en stund siden ( noe jeg har gjort. men nav har misforstått noe med gammelt av, som jeg og bf må rette opp i...) men det blir jo regnet som "inntekt" og det må du jo ha i minst 6 mnd før permisjon eller no...?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Overgangsstønad trenger ikke at du har tjent deg opp noe på forhånd. Da er det permisjonspenger du mener/blander det med. En kan få overgangsstønad i inntil 3 år, og utvidet med 2-3 år ved nødvendig utdannelse. Full overgangsstønad er i dag på 11 965 pr måned. Den er skattepliktig. Overgangsstønad får en uavkortet om en ikke har inntekt fra før, eller redusert om en har inntekt. En kan tjene ca 380 000 brutto i året før overgangsstønaden forsvinner helt. en kan motta både overgangsstønad og permisjonspenger. Eller overgangsstønad og engangsstønad. En kan få overgangsstønad fra 2 måneder før termin, og engangsstønaden kan en få 3 måneder før termin.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 19:48 igjen: En ting jeg tenkte på her, etter å ha lest innlegget og svaret ditt en gang til: Den ungen du har fra før; dersom du ikke har mottatt overgangsstønad for den ungen før, så kan du nå søke for den ungen om den er under 8 år. Så søker du på nytt når neste unge fødes. Da kan du få i litt mer enn de første 3 årene du er alene. Og fra nå av, og ikke bare vente til fødsel av nr 2. Du har også rett på en ekstra barnetrygd i forhold til antall barn du har til enhver tid. Nå skal du ha to barnetrygder, og så får du 3 barnetrygder når nr 2 er født.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 takk for bra svar jeg var i jobb med forrigemann,så derfor jeg kanskje blander permisjonspenger....jeg får jo ikke det denne gangen,som jeg er uten jobb da nei.... hmm heller ikke fått engangstønad,men det får joeg nå,siden jeg ikke jobber? ble mye spørsmål .sorry da trenger jeg ikke bekymre meg for den OS'en da.... eller jo,mmen ikke i forbindelse med det
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 atså jeg har søkt, men ikke mottatt enda.vi har en del å ordne opp i med NAV. jada den er absolutt under 8 år det er lenge til nestemann kommer og jeg har ikke noe VALG, jeg mÅÅÅÅÅ få stønad nå.hehe... ellers går jeg uten gitt...! takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå