Gå til innhold

Årh...nå er jeg irritert...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har en kompis som er 40(!) år og gift, uten barn. Hver bidige helg, både fredag og lørdag, får han sms fra denne kompisen hvor han "trenger hjelp til å fixe stereoanlegget", "flytte inn noen møbler" osv osv...bare unnskyldninger, for det han egentlig vil er at min samboer skal komme ned å drikke med ham og kona. Nå er meldingene gått mer over til "får du lov å komme ned til oss ikveld?"...

Så selv om samboeren min skal hjelpe ham med noe,så ender de alltid med å drikke og han klarer ikke å velte seg hjem før langt utpå natt.

Jeg blir skikkelig irritert og forbanna på denne kompisen, for jeg syns det får for langt når han maser hver eneste helg. Han må da skjønne at vi er en familie og jeg ønsker jo at vi kanskje skal få en kveld sammen som familie også siden vi begge jobber i ukene.

Selv om samboeren min ikke går ned til han hver gang han spør så blir jeg bare irritert over den evige masinga. Mannen må da for pokker skjønne at dette kan bli irriterende for meg som blir sittende hjemme med dattera vår hver helg alene når han maser slik.

Hva skal jeg gjøre med dette? Samboeren min syns det er helt greit at han maser...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du heller bør forvente at mannen din er voksen og rakrygget nok til å si i fra selv....

Dette hadde jeg faktisk overlatt til mannen min!

Skrevet

Hvrfor ikke invitere dem til dere da? Trenger vel ikke å tylle i seg alkohol for å ha det hyggelig?

Skrevet

Han ser lixom opp til denne kompisen...det merker jeg ut fra hvordan han snakker om ham. Så at han kommer til å si ifra kan jeg nok bare glemme. "Jeg trenger å koble litt av,ellers blir jeg sprø" sier han til meg når jeg klager til ham om dette.

Hva med meg da?? Det er jo jeg som blir sittende hjemme. Jeg vil at vi skal leve som en familie og kose oss sammen. Ikke at vi alltid skal bare sitte hjemme eller at vi ALLTID skal være sammen, men det blir så drøyt når denne tilsynelatende voksne mannen maser som en 16 åring hver bidige helg.

HI

Skrevet

Tydeligvis trenger denne kompisen å tylle i seg alkohol...virker slik.

HI

Skrevet

Kanskje du skulle prøve å legge noen planer en helg å se hva han sier til det?

Skjønner godt at du er irritert!

Skrevet

Ja,vi har jo planer av og til, og da går det jo greit,men kan ikke stresse med å legge planer hver eneste helg. Uansett, samme hvor vi er eller hva vi gjør så får han melding, og det er bare prinsippet at dette må skje hver eneste helg som irriterer meg. Han må da ha andre kompiser å "plage"? Av og til kan det virke som han gjør dette bare for å plage meg, for helga for 2 uker siden ble det til at vi krangla på tlf når kl. var halv 2 og han enda ikke var kommet hjem til tross for at han bare skulle ned "et par timer" da klokka var halv 9. Dette fikk jo selvsagt kompisen med seg og helga etter kom meldingen: "får du lov å komme ned ikveld"?

Jeg føler meg jo som DEN slemme kjerringa som ikke lar mannen sin gå ut på noe som helst, og det er jo slett ikke slik det er, men nå er dette gått så altfor langt...

HI

Skrevet

Drikke med han og kona.....veldig mistenkelig,sikker på at de tre ikke driver å har seg?

Skrevet

Hehe...nei,d er jeg sikker på.

HI

Skrevet

Det er jo ikke kompisen du skal irritere deg over, men mannen din sin manglende evne til å styre seg og å prioritere familielivet.

Skrevet

Jeg irriterer meg over begge to,men vet ikke hva jeg skal gjøre.

HI

Skrevet

Du får sende denne mannen en sms og si fra at det er plagsomt at han "stjeler" mannen din hver helg.

Eller du kan si fra til din samboer, at han kan få lov til å besøke dem 1 helg i mnd, men ikke HVER eneste helg.

Skrevet

Spør kompisen om det er noe han trenger hjelp til, tidlig i uka. Er det det, tar du med deg ungen og hjelper han, om ikke samboeren din kan. Det er jo gjerne vanskelig å få det til å klaffe at det passer for samboer og kompis samtidig. Når du går derfra kan du si noe sånt som at nå har han fått hjelp, er det noe mer, er det bare å ringe, så kan vi avtale en tid det passer begge parter på dagtid.

Eller så MÅ du ta en prat med samboeren din og få han til å skjønne at det ikke er greit for deg. Smør gjerne på litt, legg i hvert fall intet mellom. Lykke til.

Skrevet

Takk!

Virker bare som om samboeren min synes jeg er for streng til tider, fordi han sier titt og ofte at han trenger og koble av litt innimellom. Greit nok det, men det trenger ikke være hver bidige helg og det trenger ikke være alkohol med i bildet hver gang.

Jeg blir sprø...

Skrevet

Virker som om samboern din har klaget til denne mannen om situasjonen, siden han sier "får du lov til å komme i helgen" og at di bruker hjelp som unnskyldning for at samboern din drar ut av huset og drikker med venner, mens du sitter hjemme alene.

Skrevet

Ja,begynner jammen å lure selv også..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...