Gå til innhold

Store celleforandringer, nedtur:(((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gravid i uke 12 og akkurat fått vite at jeg har meget store celleforandringer.. Hadde lette celleforandringer for ett år siden, og derfor tok jeg nye celleprøver nå. Det var ikke hyggelig å få telefon om at jeg må ha nøye oppfølging av sykehuset og evt fjerne litt av livmorhalsen hvid det ikke går tilbake.

Er det noen andre som har vært i samme situasjon??Må jeg avbryte svangerskapet hvis forandringene ikke går tilbake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Det var nok ingen hyggelig beskjed å få nei :(

Har ikke egenerfaring, men har en kollega som fikk dette. Hun var også gravid. Ble nøye fulgt opp og laserconisert i ettertid. Tror det gikk helt fint :) Fin gutt fikk hun også. Ville snakket med legen som ringte deg ad bekymringene dine rundt svangerskapet.

Skrevet

Hei kjære deg!

Uff skjønner godt at du syntes det var nedtur.:( Jeg er ingen lege, så jeg kan selvfølgelig ikke svare på spørsmålet ditt ang akkurat ditt svangerskap. Men selv fikk jeg påvist celleforandringer og beskjed om at jeg må fjerne litt av livmorhalsen. Etter noen uker fant jeg ut at jeg var gravid, og det jeg fikk beskjed om da var at jeg bare skulle få ekstra oppfølging under svangerskapet. Inngrepet skal jeg ta 12 uker etter fødselen.

Det har aldri vær snakk om at jeg skulle måtte avbryte svangerskapet, bare at inngrepet blir utsatt til etterpå. Det går nok helt fint skal du se, men snakk med legen din så du slipper å bekymre deg.

Masse lykke til!:)

Skrevet

FIkk celleforandringer etter mitt første sv.skap. Ble fulgt opp hver 3.mnd i etterkant, uten at prøvene ble værre. Legen snakket allerede ved første kontroll på dette med å fjerne litt av livmorhalsen dersom, hvisomat osv. Kan jo være at legen ville informere deg om hva som kan bli resultatet dersom celleforandringene ikke går tilbake...?!