Gå til innhold

Store celleforandringer, nedtur:(((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gravid i uke 12 og akkurat fått vite at jeg har meget store celleforandringer.. Hadde lette celleforandringer for ett år siden, og derfor tok jeg nye celleprøver nå. Det var ikke hyggelig å få telefon om at jeg må ha nøye oppfølging av sykehuset og evt fjerne litt av livmorhalsen hvid det ikke går tilbake.

Er det noen andre som har vært i samme situasjon??Må jeg avbryte svangerskapet hvis forandringene ikke går tilbake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Det var nok ingen hyggelig beskjed å få nei :(

Har ikke egenerfaring, men har en kollega som fikk dette. Hun var også gravid. Ble nøye fulgt opp og laserconisert i ettertid. Tror det gikk helt fint :) Fin gutt fikk hun også. Ville snakket med legen som ringte deg ad bekymringene dine rundt svangerskapet.

Skrevet

Hei kjære deg!

Uff skjønner godt at du syntes det var nedtur.:( Jeg er ingen lege, så jeg kan selvfølgelig ikke svare på spørsmålet ditt ang akkurat ditt svangerskap. Men selv fikk jeg påvist celleforandringer og beskjed om at jeg må fjerne litt av livmorhalsen. Etter noen uker fant jeg ut at jeg var gravid, og det jeg fikk beskjed om da var at jeg bare skulle få ekstra oppfølging under svangerskapet. Inngrepet skal jeg ta 12 uker etter fødselen.

Det har aldri vær snakk om at jeg skulle måtte avbryte svangerskapet, bare at inngrepet blir utsatt til etterpå. Det går nok helt fint skal du se, men snakk med legen din så du slipper å bekymre deg.

Masse lykke til!:)

Skrevet

FIkk celleforandringer etter mitt første sv.skap. Ble fulgt opp hver 3.mnd i etterkant, uten at prøvene ble værre. Legen snakket allerede ved første kontroll på dette med å fjerne litt av livmorhalsen dersom, hvisomat osv. Kan jo være at legen ville informere deg om hva som kan bli resultatet dersom celleforandringene ikke går tilbake...?!

Anyway! jeg er gravid igjen nå(24 uker) og har hatt en oppgang i mine prøver, noe de regner med er pga sv.skapet. Ingen som har nevnt med et ord at jeg må avbryte, så det kan du nok ta helt med ro. Skal ta nye prøver igjen 8 uker etter fødsel, så får vi se om ting har forandra seg når kroppen ikke er gravid lengre...

Jeg kjenner ikke sykehistorien din, og er heller ikke lege, men jeg tror nok at du kan puste ut mtp graviditeten...

Skrevet

Tusen takk alle sammen for at dere svarte:)

Jeg har også hatt et par blødinger i dette svangerskapet, som jeg frykter kan komme fra livmoren, og som ikke har noe med svangerskapet å gjøre..tenker jo da at kanskje det har gått så langt at jeg fakktisk har fått kreft!!!!!!!!!!? selv om legen spesifiserte at det ikke var kreft, bare meget store forandringer.. Er ikke det ene så er det andre man skal bekymre seg for. Hadde i tillegg alvorlig eeklamsi sist gang og jo livredd for dette også i dette svangerskapet.. ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...