Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 faen altså...har klart meg uten i de 23 årene jeg har levd nå ;p han kom faen meg langt inn i døra i det sekundet jeg åpna, og var sur. og når han spurte om jeg hadde lisens, og jeg sa nei, så sa han tørt ; tenkte nok d ja. altså det er en ting at de sniker seg innpå deg på døra, men det går da faen meg an å være hyggelig å spøke litt med det da.. selv om jeg ble kjempesint inni meg klarer jeg jo å spøke litt tørt med det. så nå får jeg sikkert en fin regning i posten som julegave fra nrk. håper nrk brenner.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Snodig at når det kommer til lisens så er det ingen som ser NRK, men likevel så topper NRK de fleste statistikker over "mest sette programmer". Merkelige greier....
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Hvorfor skal han spøke med en som sniker seg unna å betale for sin del av fellesskapet?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Må man betale lisens utenom Riks TV?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 Huff da får håpe ikke du får mye i bøter da... Jeg fikk heldigvis en snill kontrollør når jeg ble tatt for noen år siden. Han sa bare, ja du har akurat flyttet inn du da eller? Og når jeg sa ja, og vi begge viste at jeg løy fikk jeg 1 mnd betaling i bot og den vanlige regninga. Skikkelig grei fyr!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 Ja. Du må fortsatt betale lisens for å eie tv
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 Lisensen er jo bare noe forbannet tull. Ta heller å sleng inn litt reklame så kan det betale seg selv! NRK er ikke så bra at det gjør noe
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #8 Skrevet 11. november 2009 oj ja da var han snill =) var det mye i 1 mnds bot da? og den andre regninga? tok det lang ti før du fikk regning? jeg får vel bot for 4 mnd jeg, å da løy jeg kraftig..hehe. sa jeg flytta fra sambo for 4 mnd siden, men egentlig er det et år. + at jeg eide tv før det og...hohoh. og til dere som mener det er rett og riktig at han tok meg...ehhhh..jeg ser hvorfor dere mener det. men jeg ser ALDRI på nrk, og har jammen meg ikke tenkt å sponse en kanal som sender reklame selv om de "er reklamefrie". og jeg har bestandig tenkt at jeg ikke skulle slippe de inn og lyve å si at jeg ikke hadde tv hvis de kom på døra mi, men jeg hadde faktisk ikke samvittighet til det når det kom til stykket. (og tvn sto på i stua...hahah) nrk fortjener ikke ei eneste krone av de pengene fra lisensen..ta heller pengene fra en alenemor så det blir mindre til julegaver her i huset..ja det er greit det. men kansje er jeg heldig likevel, han sa adr min feil når han spurte om den var riktig, å da løy jeg og sa at den var riktig...moahahahaha ;D pissed i am ;p hi
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #9 Skrevet 11. november 2009 Jeg også møtte på en snill kontrolør når jeg ble tatt. Han lurte på hvor lenge jeg hadde hatt tv og når jeg sa ehh.... og tenkte, så sa han "ja, du har vel fått den ganske nylig, vi skriver for 3uker siden vi" og så fikk jeg vel regning kun på vanlig lisens.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #10 Skrevet 11. november 2009 Synes ikke synd på deg. Snylter!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #11 Skrevet 11. november 2009 Hi, man betaler ikke lisens for å kunne se på NRK, man betaler lisens for å kunne benytte tv-signaler/bakkenett og slikt noe. En vanlig misforståelse..
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #12 Skrevet 11. november 2009 Så flott at du ble tatt! En mindre som snylter på de lovlydige av oss.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #13 Skrevet 11. november 2009 Da har vel ikke du kjøpt tv i ditt navn heller? Og da visste du vel at du tok en spansk en..
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #14 Skrevet 11. november 2009 Anonym 20.01: "Hi, man betaler ikke lisens for å kunne se på NRK, man betaler lisens for å kunne benytte tv-signaler/bakkenett og slikt noe. En vanlig misforståelse.." - vi som ikke bruker antenne/Riks-Tv har jo ingenting med NRK sine tv-signaler og bakknett å gjøre! Canal Digital KabelTV, går feks. gjennom det diginale bakkenettet og har IngeN verdENS ting å gjøre med NRK - da ville også disse krevd lisens, hvilket de ikke gjør. Og jeg syntes det er mektig urettferdig at folk som faktisk IKKE BRUKER NRK er nødt til å betale for det...!!!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #15 Skrevet 11. november 2009 Da jeg flyttet inn i min første leilighet så kom det en som sjekket etter et år. Men jeg sa bare at jeg hadde ikke peiling på at man i det hele tatt måtte betale noe sånt så godtok han det og fikk bare en første betaling regning.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #16 Skrevet 11. november 2009 Men du har tross alt "spart" i 23 år, så nå er det bare å lete opp gammelpengene fra madrassen. Blir sikkert jul i heimen likevel. Den lisensen, går ikke den til NRK radio også? Eller er det bare TV-delen av NRK?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå