tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Hele familien har altså hatt det Mannen hadde bare lett forkjølelse Sønnen på 3 år hostet masse og hadde ingen matlyst For meg (gravid i uke 32) føltest det bare som å ha astma Men vi har vært slappe i to hele uker, og både jeg og sønnen sover enda litt mere enn det vi gjør til normalt, selv om det er nesten en uke siden vi ble "friskmeldt" nå. Ingen av oss tok noen medisiner mot svineinfluensa, men jeg brukte paracet for å lindre muskelvondtene to av dagene. Det var kun sønnen vår som fikk feber. Det snodige er at vi var hos legen til sammen tre ganger, og ingen av dem trodde vi hadde svineinfluensa før de tok en prøve helt på slutten, når vi egentlig var ferdig med hele styret....... Sier dette for å berolige dem som evt er veldig redd for svineinfluensaen - at man kan få det lett selv som gravid i 3. trimester. Nå slipper jeg hvertfall å ta vaksinen sa legen............
littlepeanut Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Vi og har hatt det. For snart tre uker siden. Hos oss og var det lett... Men jeg lurer litt på, er man 100% sikker på at man ikke kan få det igjen? for etter vi hadde det, kom det utbrudd på datteren sin skole, og hun ser nå ut forå bli forkølet og virker mer sliten nå enn da hun var syk, og jeg føler meg til tider tett.... ( vi har begge astma....)
tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 11. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2009 Hvis man har hatt det så sa legen at man er immun mot viruset helt frem til det eventuelt muterer, og da må man i såtilfelle vaksineres. Hvis dere er helt sikre på at det er svineinfluensa dere har hatt så får dere ikke det igjen. Legen min hadde ikke lyst at babyen skulle få to doser av svineinfluensa viruset så tett (både sykdommen og vaksinen) fordi hun mente det ikke var nok dokumentasjon på hva dette kunne gjøre for babyen. Men hun understreket også at dette var hennes profesjonelle vurdering i mitt tilfelle, og at en annen lege kanskje ville vurdert det anderledes. Ang. hoste så går det en stygg hoste også nå for tiden. Jeg klarte å pådra meg den rett etter svineinfluensaen. Legen sa det var typisk at man fikk en forkjølelse nå som imunforsvaret var redusert. Hos meg satte forkjølelsen seg på stemmebåndet og jeg har ikke hatt min vanlige stemme på fire dager nå, men er på bedringens vei heldigvis. For to dager siden kunne jeg bare hviske, nå har jeg bare skikkelig "whiskey voice" Men spør legen om du lurer på noe. De er flinke å gi seriøse svar - jeg synes det er vanskelig å manøvrere i informasjonsstrømmen som finnes på nettet. Den kan til tider være selvmotsigende.
littlepeanut Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Enig med deg i all infen som finnes rundt om. Men de symptomer du beskriver, er akkurat de vi har og... så da tror jeg nok at det er det. Skal uansett til kontroll igjen om ca en uke. Om ikke noen av oss skulle bli syk før den tid, tar jeg det opp med legen da... Takk for tips og svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå