Linnsy77 Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Holder på å klikke for meg, hver ettermiddag etter vi har spist så legger sambo seg på sofaen for å sove. Vi har en sønn på 2.5 år, men det er tydeligvis min plikt å ta meg av han frem til han skal legge seg. Hadde dere akseptert dette?
Trenger hjelp!! Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Kansje ikke hver dag,men nå har kjæresten min en ganske tung jobb så for meg hadde det gått fint at hantok seg en hvil.Men ikke hele ettermiddagen :-)
Trenger hjelp!! Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 haha,for ett nick jeg plutselig har fått da :-)
AussieAnette Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Min gjør også dette, selv om vi har en 7 uker gammel sønn. Så det er visst min jobb å passe på han og gjøre alt til han skal legge seg. Tror jeg må ta en alvorsprat med min kjære, ellers går dette forholdet til grunne ganske fort er jeg redd..
Linnsy77 Skrevet 11. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2009 Han har ikke tung jobb, sitter på kontor hele dagen, samme som meg, så kan ikke skjønne at han har så behov for å sove hele ettermiddagen.
Linnsy77 Skrevet 11. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2009 Er nok lurt å ta tak i det ja, iom man har begynt å irritere seg. Skjønner hva du mener med at forholdet kan gå dukken..
Trenger hjelp!! Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 Da hadde jeg ikke akseptert det.Min sitter på kontor innemellom(han er sjef) og da stiller han opp.Men når han er ute å jobber så er det tillatt med en liten lur
erteposen + 4 Skrevet 11. november 2009 #8 Skrevet 11. november 2009 Nei, da hadde jeg sendt begge ut for å gå en tur.
Linnsy77 Skrevet 11. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 11. november 2009 Har tatt det opp med han, men han blir bare sur. Hadde det bare vært innimellom så hadde det ikke vært no stress, men det er hver dag, uten unntak. Og i tillegg blir han dritsur hvis jeg skulle finne på å ligge litt på sofaen, var igjennom en operasjon for et par uker siden, og da trengte jeg et par dager å komme meg på. Lå da på sofaen en dag han kom hjem fra jobb, og han gir meg bare stygge blikk. Da står jeg opp etterhvert, men da er det jo han som går og legger seg der. sa da til han at i disse dager orker jeg ikke ta meg av sønnen vår på samme måte så om han kunne drite i å sove på sofaen i dag. Da svarer han: har det slått deg at jeg kanskje er syk..?? klart, han burde jo få ligge slappe av, men jeg som hadde operert i magen pga blødninger hadde ikke noe på sofaen å gjøre.. grrrr.. hissig her nå, men godt å få ut litt frustrasjon.
Trenger hjelp!! Skrevet 11. november 2009 #10 Skrevet 11. november 2009 Dere må jo snakke sammen.Sånn kunne ikke jeg ha hatt det.Og det er helt riktg,er jo du som skal ha hvile når du er operert.Kjenner jeg blir sint nå. Nå har ikke vi vært kjærester så lenge,men han er nå heldigvis ikke slik.Han gjør alt for at jeg skal ha det bra.Og er veldig glad for det :-)
Linnsy77 Skrevet 11. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 11. november 2009 Ja ikke sant. Har foreslått dette et par ganger, men får ikke spes positiv tilbakemelding gitt. Hater late folk merker jeg!
Koseklompen Skrevet 11. november 2009 #12 Skrevet 11. november 2009 Da får du bare si i fra istedet for å gå å irritere deg over dette. Her gjør gubben dette titt og ofte, ikke så mye nå som før. Men det er greit for min del. Ikkeno jeg gidder å gå å gnage over..
Gjest thricane Skrevet 11. november 2009 #13 Skrevet 11. november 2009 makan til lat gubbe..... både jeg og mannen min har hatt to fulle jobber, barn og bygd hus. ingen av oss har hatt behov for å sove på sofaen i timesvis av den grunn. det er en dårlig vane og latskap... er han så trøtt, så får han heller legge seg sammen med guttungen når han legger seg, som sikkert ikke er sent, om han er en noenlunde normal 2,5 åring.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 11. november 2009 #14 Skrevet 11. november 2009 Sambo ligger på sofaen og sover nå han, he he. Men det gjør Vesla også Han er en del oppe med henne om natta så jeg skal få sove så det at han trenger en hvil på sofaen etter jobb synes jeg er helt ok. Spesielt når han tar med seg vesla og gir henne mat og så sovner de begge to så jeg får tatt oppvaska og en dusj!
3småtroll♥ Skrevet 11. november 2009 #15 Skrevet 11. november 2009 Klikka! Siden du spør;) Uff- jeg er nok ikke noe tålmodig kone nei:) Nå har vi tre barn og en valp som skal luftes da så her i huset går det ikke uansett... Men husker jo fra vi hadde 1 barn og da var det greit innimellom, men det kom jo litt an på situasjonen...
Verbena Skrevet 11. november 2009 #16 Skrevet 11. november 2009 Nei det hadde jeg ikke akseptert. Nå tror jeg egentlig ikke at det ville falle min hyperaktive samboer inn å legge seg på sofaen å sove om ettermiddagene heler da. Herjer å styrer med guttene mine istede han, foreslår at vi skal ta oss en tur ut støtt og stadig eller så snur de huset på hodet med all herjingen sin! Og han er ikke faren deres engang. Her må du stille krav! Å går de ikke inn så hadde jeg gitt guttungen en ny hobby kalt "hopp på pappa når han sover på sofaen"!
enlitenblå Skrevet 11. november 2009 #17 Skrevet 11. november 2009 her er det motsatt, skulle ønske mannen kunne legge seg ned å slappe av på sofaen noen ganger, men skal alltid gjøre noe fks ordne ting hjemme, rydde i verktøyet! nå sover han på sofaen og jeg synes det er deilig:)
Fire småtroll Skrevet 11. november 2009 #18 Skrevet 11. november 2009 Mannen min tar en lur på sofaen (eller på gulvet med hodet i saccosekken og ungene rundt seg), men han kan sove overalt og i alle mulige stillinger da. Han trenger bare en ørliten power-nap (heter det det?) også er han i full sving igjen, så han ligger aldri mer enn 10 min. Det har jeg ikke noe problem med å unne han, han har full jobb, fire unger hvorav den minste ikke sover om natta og pusser opp her. Han er i full sving fra seks om morgenen til minst ni om kvelden før han setter seg ned, så de 10 minuttene skal han få En ganske typisk dag i dag hvor han hadde 10 min på sofaen mens jeg gjorde ferdig middagen, vi spiste, han tok de eldste på fotballtrening, kom hjem for å stelle og legge 2 åringen (mens jeg tok babyen) og nå sitter han og leser bok for de to eldste mens jeg sitter her istedenfor å rydde. Så det er mulig å la mannen få noen minutter på øyet uten at han melder seg helt ut resten av kvelden.. Dere får ta det opp i familierådet
kokosyklus Skrevet 11. november 2009 #19 Skrevet 11. november 2009 Ta det opp med han, men IKKE gjør det i en irritabel tone. Da setter han seg i selvforsvar med en gang og mest sannsynlig kommer du inegn vei. Jeg ville sagt at det er drepende for forholdet at han loigger der og kanskje dere heller kan gjøre noe gøy sammen? Det er jo mulig at han kjeder seg hjemme og at det kan være litt depriemerende? Her har vi samme situasjon, men det går begge veier. Småbarnslivet er ikke bare gøy. Jeg har hatt dager hvor jeg virkelig ikke vil hjem fra jobb fordi jeg vet at der blri jeg bombadert av ungen min, middagslaging, klesvask, oppvask etc. Mannen min har også opplevd det samme. Vi løser dette ved å snakke om det og være ærlig på at hverdagen faktisk er pyton kjedelig fro det meste av tiden. Ved å være ærlige på dette har vi funnet ut at det faktisk er mye gøy vi kan gjøre sammen alle tre, og sammen oss to etter at snupps har lagt seg. Noen ganger sitter vi ved hver vår pc ( som i dag) men vi ser også film sammen, spiller nintendo, kort, osv: Synes virkelig ikke du sakl akspetere dette, men kom med forslag på hvordan det kan bli bedre og forslå ting du vet han synes er gøy. Forholdet må jobbes på begge veier, kasnkje du må svelge noen kameler for å få det bedre:)
Brillefint - Jadda! Skrevet 11. november 2009 #20 Skrevet 11. november 2009 Da hadde han fått ganske klar beskjed om at jeg synes det er egoistisk av han. For det første får jo ikke sønnen vår vært noe særlig sammen med han, og for det andre så står jeg alene om arbeidet med oppvask+++++ Han kan heller legge seg tidligere. En dag i blant er seff greit. Må jo få lovt til å være sliten... men hver dag... Oh no!
Libido- Skrevet 11. november 2009 #21 Skrevet 11. november 2009 ja en halvtimes tid hadde gått fint =) Mannen sover ofte (ca 2-3 av arb.dagene) på sofaen. 30-60 min. Pleier å sove på sofaen selv også av og til. Problemet er at mannen ikke vekker meg.. så jeg kan glatt porke i 2 timer.. =O
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 11. november 2009 #22 Skrevet 11. november 2009 De 2,5 timene han har hjemme før ungene skal legges har han både pent og upent fått beskjed om at han får "være med" for her er det ikek snakk om en ti minutters powernap for å si det sånn. Med beskjed om heller å legge seg tidligere på kvelden om han ikke får nok søvn. Og det er akseptert. Om han er syk er det noe annet, selvsagt. Og er JEG syk er det JEG som ligger på sofaen selv om jeg har "vært hjemme hele dagen". Ligger han på gulvet og glipper med øynene og ikke er i stand til å følge med på om lillebror spiser ledninger og stikkontakter, får han en tupp i baken... Ufin som jeg er, hehe...
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 11. november 2009 #23 Skrevet 11. november 2009 1) sluttet å støvsuge smuler ut av sofaen (viktig at han ikke ligger godt hvetfall). 2) bedt ham legge seg tidligere på kvelden, (lokk evt med voksenhygge noen kvelder. Sikkert bra for begge to det). 3) lagt opp til at jeg drar ut alene på ettermiddagen. Da er han nødt til å aktivisere seg og guttungen. Antar at denne sovingen er mer uvane enn reelt behov for søvn etter jobb. 4) sendt ham til lege for å utelukke sykdom hvis alt annet feiler.
ny vestfold Skrevet 11. november 2009 #25 Skrevet 11. november 2009 om det ikke nytter å snakke med han hadde jeg tatt på meg yttertøy,og tatt ett glass iskaldt vann i hode på han og sagt at nå må han hjelpe til du skal ut en tur uten barn...han er sikkert ikke syk,men det er en dårlig uvane.ikke finn deg i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå