Gå til innhold

hvor mange timer er maksgrensen i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

9 timers dag er maks for barna.

I alle fall vært det i de barnehagene jeg har snakket med....både komunale og private.

Skrevet

Ja stemmer at det er 9 timer som er maxgrensa.

Skrevet

Ikke alle barnehager har maxgrense.

Skrevet

Det er opp til hver enkelt barnehage. Finnes ikke noen lov som regulerer det.

Skrevet

Det er rett som tosøtesmå-enrødogenblå sier.

Ingen lovfestet maksgrense for barn i barnhage, men mange sier at 9 timer er maks, men skulle det overskride det blir man ikke kastet ut heller.

Barnehagen vår har åpnent i 11 timer uten makstid, men vi er bedt om å bruke skjønn og huske at barna blir like slitne som oss =)

Skrevet

Sjekket barnehagens vedtekter nå nettopp, iom at vi må levere 07 i mårra og svigerfar ikke henter før i 4-halv fem tida. Står ikke noe om noen 9-timers regel, bare at de må leveres og hentes innenfor åpningstida 07-17. 500 pr påbegynte time etter det. Kommer til å si ifra når vi leverer i morgen at det blir lang dag på de - de pleier nemlig bare være der fra 9:30-15.

Skrevet

Takk for svar:-)

Lurer fordi jeg har 8,5 timers arbeidsdag og en halv time hver vei fra jeg forlater vaktrommet siden jeg må skifte og koste bil på vinterstid. Det er så lenge at jeg får dårlig samvitighet.

Noen dager kan mannen min hente, men andre dager har han 15 timers arbeidsdag, og da må jeg både hente og levere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...