Gå til innhold

Når står dere opp...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

- og når begynner dere på jobb?

Har lest i en annen tråd her, og jeg lurer så på når folk begynner på jobb! Ser at mange ikke står opp før mellom 07 og 08. Skulle jeg sovet helt til kl 07 når jeg skal på jobb, så hadde det blitt lovlig travelt gitt... Bør i grunnen være ute av døra seinest 0735 for å unngå stress. Når jeg begynner tidlig, så begynner jeg undervisning kl 0825.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå er jo jeg i permisjon. men jobben min begynner 0730. Så da må jeg kjøre 0700 - 0705. har nesten 20 min å kjøre + at jeg må skifte når jeg kommer fram. Da står jeg opp 0600. ;Men uff når mini begynner i barnehage, da må jeg jo stå på døra der kl 0700 og ennå blir det travelt.

Skrevet

Skal jeg på jobb står jeg opp rundt 06:30. Nå er jeg sykemeldt og da sover jeg gjerne til kl.08

Skrevet

Jeg står opp 6.30, steller meg, lager matpakke osv. Vekker barna senest 7 og er ute av døren senest 7.40. Dropper av eldste hos en klassevenninne, kjører minste i barnehagen og er på jobb kl 8.

Skrevet

Står opp mellom 05.30 og 06 i hverdagen. Vi reiser hjemmefra rundt 07, leverer i barnehage, og har rundt 25 min kjørevei til jobb. Jobben starter kl 08.

Skrevet

Oi... det var da effektivt, kort vei, da skjønner jeg! Frokost, da? Rekker du det også når du står opp 6.30 og er ute av huset en time senere? Jeg MÅ ha mat om morran! Og aller helst vil jeg også bla avisa før jeg drar, det er greit å være ørlite oppdatert på nyhetene før jeg møter elevene.

Skrevet

Vi står opp kl 0600 og begynner på jobb kl 0800, har egentlig flexitid med kjernetid 0900-1430, skulle jeg først vært på jobb kl 0900 hadde det vært mye mer rush-trafikk

Skrevet

Står opp ca 06 (fordi ungene våkner da - he he)

Kjører hjemmefra ca 7.30 og må være på jobb senest 8.15.

Skrevet

Er oppe rundt 5. Trener en time, og koser meg med lang dusj og kaffe. Så bruker den lille å våkne rundt 6.30, og da spiser vi frokost. Etter frokost gjør vi det som passer.

Har morgenmøter 8.15 noen dager i mnd, og da må jeg selvsagt være på jobb til den tid, men stort sett begynner jeg kl. 9. Har 5 min. reisevei + innom barnehagen, så da drar vi kvart på ni.

Skrevet

Står opp mellom 8.30 og 10, begynner på jobb når jeg står opp...

Er hjemme med ungene på fulltid;-P

Skrevet

Nå har jeg hatt ammefri om morgenen så har ikke begynt før halv 9, begynner egentlig halv 8...

Nå skal vi begyne kvart på 8 på jobben hos hos og det hjelper veldig for meg det kvarteret!

Så fremover nå tenker jeg at jeg kommer til å stå opp halv 6 (huff-tidlig!)

Men jeg liker å ha god tid om morgenen!! Og med 3 barn så tar det tid om morgenen!!

Kan hende at de to minste får med niste i barnehagen så slipper vi det styret... Eldste kan da stå opp og spise med meg før vi vekker de to andre;)

Slipper av eldste på sfo halv 8 for det åpner ikke før... så må jeg innom med de andre i barnehagen også er det rett på jobb! Kommer til å komme litt for sent de ukene jeg må levere, men heldigvis er det bare 4 dager imnd!

Skrevet

Hehe, nei, jeg klarer ikke å spise før 2-3 timer etter jeg har stått opp. Eldste spiser frokost, minsta er heller ikke så glad i frokost, men de har frokost i barnehagen kl 8, så hun får uansett mat der.

Vi har kort vei ja, og vi stresser sjelden :)

Skrevet

et sted mellom 05:00 og 08:00. Helt avhengig av når jeg begynner på jobb.

Skrevet

Jeg begynner på jobb kl. 07:30. De dagene jeg skal levere unger i bhg må jeg opp kl.05:50. Slipper jeg å levere sover jeg gjerne til 06:15 :)

Skrevet

Mannen min må være på jobb helst før halv 9, og ungene må leveres i barnehagen senest halv ti(3dgr/uke), så gubben står som regel opp tidligst om ungene våkner tidlig(han sover på sofaen mens de ser barne-tv), og jeg står opp i 8-tida =) I mårra skal ungene leveres i barnehagen kl 07 for første gang, så må gjøre klart alt i dag!

Skrevet

Står opp kl 06.05 hver morgen. Steller meg og lager matpakker til begge barna og meg selv, og vekker førstemann kl 06.50. Steller han og så vekker minstesnuppa. Ute av huset kl 07.25. Barnehagen åpner kl 07.30. Leverer i 2 forskjellige avdelinger, og er ute av barnehagen igjen kl 07.45. Kjøpt el-bil så jeg kan kjøre kollektiv-feltet inn til byen og er på jobb rundt 08.15. Må være på jobb mellom 8-9. Jo senere jeg kommer på jobb jo senere må jeg jobbe på ettermiddagen for ikke å få minustid, så vil derfor komme så tidlig som overhodet mulig på jobb da jeg henter barna hver dag også.

Skrevet

Før minsten flytta inn i magen min og jeg jobbet 100% og hadde ansvar for levering i bhg stod jeg opp kvart over seks/halv sju og fikk dusjet, kledd og sminket meg før jeg vekket tuppa kvart over sju (senest). Da ble hun levert mellom halv åtte og åtte og jeg (med et drøyt kvarter å kjøre til jobb) var på plass mellom åtte og halv ni. "I teorien" begynner jobb mellom halv ni og ni, men siden jeg får gjort mest fra morgenen av så begynte jeg oftest rundt 8. Antar at jeg ikke får startet 8 når begge to skal leveres i bhg.

Skrevet

Den heldige eier av ett barn,

Jeg skjønner du er A-menneske? :-) kan jeg spørre hva du trener om morgenen? Jeg drar på Elixia etter barna har lagt seg om kvelden og ikke alltid lysten står i taket.. :-)

Skrevet

A-menneske på morgenen, og B på kvelden kanskje:) Er ikke særlig flink til å sove. Har treningsrom i kjelleren, så det blir en mil-halvannen på mølla på morgenkvisten. Det er over tre mil til treningssentret her i kommunen, så det frister ikke, ikke kan jeg løpe ute heller, siden jeg har den lille som sover:) Lydbok og musikk er godt å ha når lysten minker i alle fall:)

Skrevet

Glemte jo å skrive når jeg selv står opp, da.....

Kl 05.50 går alarmen og da forsøker jeg å være rask, slik at jeg får lagt beslag på badet før gubben ;-). Er så dumt å måtte vente! Av og til får jeg somla meg til å benytte ventetida til frokost- og matpakkesmøring. Etter stell på badet og matsmøring, så må jeg spise - er så sulten at det uler i tarmene... Og avis og frokost hører sammen! Så må gullet vekkes i 7-tida - hvis hun ikke har våknet av seg selv, stått opp og begynt på frokosten før den tid, da.

Så - som sagt: ut av døra seinest 0735 for å unngå stress og mas med levering i bhg, pluss at jeg rekker en liten sup kaffe før jeg går til undervisning.

Godt å se at jeg ikke er alene om å stå opp tidlig, i alle fall! Egentlig greit å begynne dagen tidlig, for da kommer man jo hjem en gang også, og slipper å være på jobb så veldig seint! Selv om jeg som regel også må jobbe på kveld, da...

Skrevet

er vi heldige står vi ikke opp før 6......

pleier vel egentlig det også før vi fikk barn. 6-6.30. Den av oss som skal på jobb pleier å være der 7-7.30 om det ikke er noe spes (20 min til jobb)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...