jeannies Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Hører alle her inne snakker om hvor spreke bana deres er, og det er jo kjempekos! Selv har jeg foranliggende morkake og har ikke kjent noen veldig tydelige livstegn enda, da jeg er 21 uker +. Er det flere av dere?
Anniq 83 ♥Samuel 31.03.10♥ Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 jeg har heller ikke merket så mye enda. er 20+6. Jormora sa at det var i uke 22 man kom til å merke det.
*SMASK* Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Javisst er det flere her ute med morkakeisolering. Men bare slapp av, snart vil du kjenne liv så det holder. Den lille må bare vokse seg litt mer kraftfull først. Jeg er 25+4 -og nå spreller det jevnt og trutt -og magen bukter seg tydelig, selv med klær på. Husker igrunn ikke hvilken uke det virkelig ble tydelig, men ikke så veldig lenge siden. Jeg rakk akkurat å bli bekymret fordi jeg fikk svineinfluensa, ble ganske dårlig og syntes det var vanskelig å monitorere babyen utifra bevegelser. Men bare vent.... Det er rett rundt hjørnet!
Gjest Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Jeg har foranliggende morkake og har kjent liv siden uke 12 (2 gangs) Foranliggende morkake vil si at morkaka ligger foran utgangen/ livmorhalsen og skal ikke hindre det å kjenne liv tidlig. Kanskje du mener at morkaka ligger på fremre vegg?
ramløsa- nok en gang Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 Jeg har også pute foran på magen og kjenner svært lite, men var på UL nylig og alt så fint ut. 18 uker.
Sandy84 Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 Hei! Jeg har også foranliggende morkake og kjent liv fra uke ca 22, og nå som jeg er i uke 28 er det aktv liv som bare det. Bare å smøre seg med tolmodighet så kommer det snart:) er 1.gangs forresten.. Jaja11: Jordmor sa til meg at jeg hadde foranliggende morkake, men den lå ikke foran eller i veien for utgangen/livmorhalsen... Har ikke så mye peiling på dette, men husker a hun påengterte dette for meg. Men heter det forskjellige om morkaken er foranliggende eller ligger på fremre vegg?? Ikke vet jeg, men trådstarter, du kjenner nok liv veldig snart:)
Gjest Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 Da sa hun enten feil eller så misforstod du. Hentet fra "ultralyd -ordforklaringer": Placenta anterior - morkaken ligger på fremre livmorvegg Placenta posterior - morkaken ligger på bakre vegg Placenta praevia - foranliggende morkake (dekker livmorhalsen/'utgangen')
Nikki 75 Skrevet 12. november 2009 #8 Skrevet 12. november 2009 Det er nok ikke så gjennomført i begrepsbruken, for to jordmødre har også sagt til meg at morkaken ligger foran - altså på framveggen. Hun ene brukte for-liggende om det å dekke livmorhalsen, hvilket min ikke gjør.
maibaby2012 Skrevet 12. november 2009 #9 Skrevet 12. november 2009 Jeg har også foranliggende morkake. Kjente såvidt liv, innimellom i uke 19, men nå(uke 23) kjenner jeg det kjempemye. Det er så koselig!
jeannies Skrevet 12. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 12. november 2009 Ja lett å si feil, mener at den ligger foran som en pute, men også så langt ned at om den ikke trekker seg opp så blir det keisersnitt, men i 99% av slike tilfeller retter det seg før fødselen :-) Fikk beskjed om at det kunne drøye til jeg kjente noen skikkelige tegn, men at jeg kunne kjenne litt "småmurringer" og det gjøre jeg... Må jo si at i går kjente jeg et skikkelig spark, sånn at jeg nesten skvatt opp av stolen :-D !! Det var veeeeldig gøy! Var egentlig bare nysgjerrig på hvordan det var med dere som hadde morkaka foran jeg, greit å sammenlikne litt ikke sant? Tusen takk for svar veldig hyggelig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå