Gå til innhold

Tips til en som nettopp er blitt alene?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er blitt bedt om å flytte og ta ungene med. Hva nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare blitt bedt om å flytte? Hva er bakgrunnen her da? Han vært utro, du vært utro, mangel av følelser?

Skrevet

Hans mangel på følelser. Han var lei av meg.

 

HI

Skrevet

Uff.. det kan ikke være moro. Hvertfall ikke når man har barn sammen. Jeg må jeg noen ganger vurderer å gå fra min samboer selv pga at jeg føler at jeg har 2 små barn å passe på. Livet mitt hadde vært mindre stressende hvis jeg hadde vært alene med den lille. Huff.. tenk at jeg skrev det!..

 

Har dere prøvd par/familieterapi?

Skrevet

Vi har vært på familievernkontoret men det var svært mislykket. Han jattet med og vi lovet begge å forandre oss til det bedre og alt var så idyllisk. Men i ettertid har jeg gjort alt jeg kunne for at det skulle bli bedre, men han har ikke gjort noe. Han er seg selv fremdeles. Ingen vilje til å forandre seg, som om alt er min skyld. Når jeg leser det jeg selv skriver innser jeg at kanskje det er jeg som vinner på denne situasjonen... Vet ikke jeg...

 

Har også prøvd å bo fra hverandre i perioder, og da har han brukt å feste mye. Kanskje det som lokker ham.

 

HI

Skrevet

Man må tenke på seg selv iblant, og som du selv sier så kanskje det er du som kommer best utav dette. Det kan ikke være bra for selvtillit og psyken og bo sammen med en slik mann. Jeg har alltid hatt en sånn holdning at folk som bor sammen "for alltid" er ikke lykkelige og fornøyde med seg selv til slutt. Nå kommer noen sikkert til å angripe meg for det, men men. Jeg bor jo selv sammen med min samboer og håper jo at det skal vare for alltid, men har ikke det store håpet. Men foreløpig har vi det greit ;)

 

Noe positivt: Du kan gjøre som du selv vil, du kan dekorere en helt ny plass, du kan begynne å kun tenke på deg (og barna da), du får barnefri annenhver uke eller hvordan dere skal gjøre det.

 

Jeg ville anbefalt parterapi først, men som du sier så har dere prøvd det og, så da er det nok ingen annen utvei enn å prøve å se dette fra en positiv side.

 

Prøver seg med et smil : :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...