Gå til innhold

kontroll hos jordmor i uke 12.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på første svangerskapskontroll hos jordmor for ca to uker siden, men hun ville hverken kjenne på magen eller høre på hjertelyden. er dette vanlig? trodde jeg skulle få oppleve begge deler på kontrollen jeg, siden jeg ikke kan være sikker på at barnet lever:s

noen fler som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De gjør visst ikke dette lenger før i uke 14. Nye retningslinjer siden sist jeg var gravid i 2004. Uansett, jeg var på kontroll i uke 11 for et par uker siden og da måtte jeg nesten mase meg til at hun skulle høre etter hjertelyd, var hos hos lege i uke 8 og og hørte da hjertet så jeg visste det var mulig.. og hun fant den! så dette er nok forskjellig fra person til person.

 

det er vel for at man ikke skal stresse og bli unødig bekymret om de ikke klarer å finne noen hjertelyd, at de ikke gjør det så tidlig lenger. Jeg synes det er noe tull, de kan jo prøve, men samtidig gjøre en oppmerksom på at de kanskje ikke finner den..

Skrevet

men da skulle jeg vel ha fått en ny time eller noe? hun sa akkurat det du sier, at hun ikke ville skape unødig bekymring om hun ikke fant noe, men hun kunne jo ha kjent etter livmora. leser overalt at man kan kjenne den selv, men siden jeg ikke vet hva man skal kjenne etter så blir det vannskelig. det hun også sa til meg var at jeg måtte vente til ultralyden i midten av desember, da fikk jeg både høre og se. det er jo litt lenge å vente, iallefall når det er første barnet. Ble så vi bestillte privat ul i neste uke. klarer ikke å vente:-)

Skrevet

jeg var hos legen i uke 13+1 og han ville ikke høre etter noe hjertelyd eller noe.. sa at de ikke gjør slikt før uke 14/15...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...